فرماندار شهرستان بیرجند با تأکید بر اینکه در بحث اشتغال در جامعه باید تغییر نگرش ایجاد شود گفت: برای عرضه تولیدات صنایع دستی دو باب خانه قدیمی و پنج باب غرفه در اختیار تعاونی‌های زنان فعال در بیرجند قرار می‌گیرد.

به گزارش مرور نیوز، علی ناصری ظهر امروز در کارگروه بانوان و خانواده شهرستان بیرجند اظهار داشت: باید در بحث اشتغال در جامعه تغییر نگرش ایجاد شود و آموزش‌های مورد نیاز مشاغل بانوان پیش‌بینی شود.

ناصری افزود: اگر بانوان آموزش‌های مختلف را در قسمت‌های گوناگون فرا بگیرند می‌توانند وارد بازار کار شوند و با استفاده از مهارت خود در بخش اقتصادی تأثیر گذار باشند.

وی با بیان اینکه باید به بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جامعه به ویژه در روستاها توجه شود اظهار داشت: بخش بانوان یک بخشی مولد و تأثیرگذار در اجتماع است و بانوان سرپرست خانوار در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی فعالیت می‌کنند.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: باید تعاونی‌ها را فراگیر و طرح‌های اقتصادی به آنها پیشنهاد دهیم تا بتوانند توانمندتر و ظرفیت شغلی بیشتری داشته باشند.

ناصری با بیان اینکه باید در جامعه با معرفی تعاونی‌های موفق در حوزه بانوان تلاش شود تا در باور مردم نیز این فرهنگ ایجاد شود که تعاونی‌ها می‌تواند در زندگی و فعالیت‌های اقتصادی نقش زیادی داشته باشند.

وی بیان کرد: برای ارتقای فعالیت بانوان در سطح جامعه باید دوره‌های آموزشی متناسب و کاربردی برنامه‌ریزی شود و در حال حاضر بستر آموزش فراهم است.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: می‌توان از ظرفیت بافت قدیمی بیرجند برای عرضه تولیدات بومی و صنایع دستی استفاده کرد که در این راستا دو باب خانه تاریخی و پنج باب غرفه در کنار خانه تاریخی اعتمادی‌نیا بیرجند در اختیار تعاونی‌های زنان فعال قرار می‌گیرد.