استاندار کردستان در یک سفر یک روزه به شهرستان سقز، ضمن اهدای نمادین کارت‌های 200 هزار تومانی به روستائیان بخش سرشیو، وعده بازگشایی مرز سیف سقز را نیز به مردم مرزنشین این شهرستان داد.

به گزارش مرور نیوز از سقز، عبدالمحمد زاهدی در سقز یک روزه به شهرستان سقز، در جمع مردم سرشیو این شهرستان، از مرزداران به عنوان حافظان کشور نام برد.

وی ادامه داد: مردم سرشیو، علی‌رغم تمام کمبودها همواره در صحنه‌های محتلف انقلاب اسلامی حاضر بوده‌اند.

زاهدی افزود: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست که ساخت جاده سقز به مریوان که در بخش سرشیو دارای نواقصی است، هرچه سریع‌تر به اتمام برسد تا با اتمام آن شاهد رونق اقتصادی منطقه باشیم.

استاندار کردستان گفت: تکمیل راه‌های روستایی و گازرسانی به بخش سرشیو به جد در دستور کار است و یکی دیگر از برنامه‌های ما تلاش برای بازگشایی بازارچه مرزی سیف سقز خواهد بود.

وی به صورت نمادین کارت‌های اعتباری 200 هزار تومانی را به مردم روستای «سوته» اهدا کرد و اظهار داشت: این میزان اعتبار به خانوارهای 31 روستای مرزی شهرستان سقز که 20 کیلومتر با مرز فاصله دارند، اهدا خواهد شد.

افتتاح هتل 4 ستاره کُرد سقز

استاندار کردستان سپس با حضور در شهر سقز، هتل 4 ستاره این شهر را نیز افتتاح کرد.

زاهدی در مراسم افتتاح این هتل 4 ستاره با تقدیر از سرمایه‌گزار بومی این هتل، گفت: ما از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف دعوت و حمایت می‌کنیم.

وی ساخت این هتل را در سقز به لحاظ قدیمی بودن شهرستان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ساخت هتل 4 ستاره کُرد این شهرستان در جذب گردشگر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار کردستان هزینه بیش از 70 میلیارد ریالی بخش خصوصی برای ساخت این هتل را نشان از همت بالای سرمایه‌گذار برای رونق شهرستان دانست.

وی گفت: این هتل دارای 100 نخت و استخر استاندارد است که این هتل را به یکی از هتل های بی‌نظیر در کردستان تبدیل کرده است.

استاندار کردستان همچنین کارخانه آردسازی مویدی سقز را افتتاح کرد.

این کارخانه نیز با اعتبار بیش از 80 میلیارد ریال از محل آورده شخصی در کیلومتر 7 محور اصلی سقز - دیواندره احداث شده و زمینه اشتغال برای بیش از20 نفر را فراهم کرده است.

استاندار کردستان در سفر خود به سقز همچنین در نشستی به منظور برنامه‌ریزی برای تسریع در روند ساخت فرودگاه سقز که در سالن اجتماعات فرمانداری و با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی برگزار شد، بر مشارکت شهرداری در اتمام این پروژه تاکید کرد.

وی همچنین از روند بازسازی استخر سرپوشیده شهید کاظمی که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان صورت گرفت، بازدید کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد بازسازی این استخر تا دهه فجر امسال به اتمام برسد.

حامد جولایی مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان هم در این بازدید با ارائه گزارشی از روند بازسازی این استخر، گفت: برای بازسازی استخر سرپوشیده شهید کاظمی سقز افزون بر 12 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

در این سفر که نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم استاندار کردستان را همراهی می کردند، بر حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف شهرستان برای ایجاد اشتعال برای مردم تاکید شد.

محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: دستور گازرسانی به 40 روستای شهرستان سقز اخذ شده است.