معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از مردم به عنوان اصلی‌ترین عامل در احیای دریاچه ارومیه نام برد و افزود: باید با بهره‌مندی از همت اهالی ساکن در حوضه آبریز دریاچه و اتکا به دانش روز نسبت به جبران کاهش بارندگی‌ها اقدام و برای کشاورزی مدرن برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش مرور نیوز، محمدصادق پورمهدی در همایش یک روزه احیای دریاچه ارومیه در شهرستان بناب، گفت: اجرای موفق طرح‌های احیای دریاچه ارومیه در این شهرستان باعث تغییر الگوی کشت، کاهش مصرف آب و افزایش سطح آب های زیر زمینی شده و باید به عنوان الگو در سایر شهرهای استان نیز اجرا شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی بناب گفت: اجرای این طرح باعث برنامه ریزی دقیق، استفاده از ظرفیت‌های آب و خاک منطقه و تخصیص مناسب منابع آبی می‌شود.

پورمهدی بر استفاده از ظرفیت بانوان و روستاییان در اجرای برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه تأکید و خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه بین معاونت عمرانی استانداری و اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی باید هر فرد روستایی نسبت به آموزش یک حرفه اقدام کند تا در کنار شغل کشاورزی از سایر حرف نیز سود ببرد.

وی هم‌چنین بر ایجاد نمایشگاه‌های دائمی فروش محصولات کشاورزی، توجه به گردشگری در روستاهای هدف و توسعه صنایع دستی در روستاها تاکید کرد.