گرگان– پرداخت حقوق معوقه کارگران شهرداری و حمایت شورا از تیم بسکتبال شهرداری گرگان، مهم‌ترین مواردی بود که در صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان مطرح شد.

به گزارش مرور نیوز، سیصد و سی نهمین جلسه علنی شورای شهر گرگان شامگاه شنبه با حضور 11 عضو این پارلمان محلی برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در ابتدای جلسه اعلام کرد که نطق پیش از دستور به هفته آینده موکول خواهد شد.

عده‌ای از کارگرانی که حدود 10 ماه حقوق معوقه داشتند در شورای اسلامی شهر گرگان حاضر شدند تا مطالبات خود را پیگیری کنند.

علیرضا پزشکپور یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص مطالبات کارگران گفت: قرار بود پیمانکار سه پروژه زیرگذر دخانیات و روگذرهای شهید حاجی حتم لو و چهارهزار شهید استان، 50 درصد مبلغ را به صورت نقد و 50 درصد دیگر را به صورت تهاتر دریافت کند.

وی افزود: 50 درصد نقدی به پیمانکار مربوطه پرداخت شده و بر اساس لایحه شهرداری از 50 درصد تهاتر باقی مانده، پنج درصد آن به صورت نقدی به پیمانکار پرداخت شود تا کارگران به حقوق معوقه خود برسند.

علی کلاتی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی گرگان نیز اظهار کرد: نگرانی من این است که با تصویب این لایحه، مبلغی دست کارگران را نگیرد.

وی افزود: سال گذشته هم قول‌هایی داده شد، اما وقتی شهردار در صحن علنی شورای شهر برای دفاع از لایحه خود حاضر نشده، نشان می‌دهد احترامی قائل نیست.

محمدرضا سبطی نیز در خصوص این لایحه خاطرنشان کرد: طبق ماده ۱۸، مشاور پروژه باید به پیمانکار اخطار بدهد و این یعنی طرف حساب ما مشاور است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون وقتی یک ماه از حقوق پرداخت نشود، قرارداد باید فسخ شود و این در حالی بوده که 10 ماه از آن زمان گذشته و مشاور باید پاسخگو باشد.

صفرعلی پایین محلی نیز با بیان اینکه با گذشت یک سال و نیم از افتتاح پروژه‌ها، کارگران مزد زحمات خود را نگرفته‌اند، گفت: هر چه به ایام عید نوروز نزدیک تر شویم، کار سخت‌تر می‌شود و خواهش من این است که این لایحه تصویب شود.

ناصر گرزین با انتقاد از شهرداری گفت: مگر شورا مسخره است که پس از 10 ماه از پرداخت نکردن حقوق‌ها این لایحه را ارائه می دهند؟

وی افزود: اشکال جدی در این لایحه وجود داشته و نیاز به مصوبه شورا ندارد، خواهشمندم دوستان احساسی برخورد نکنند و ما هم رای را به نفع کارگران می‌دهیم.

در پایان بحث در خصوص این لایحه دو فوریت و سپس اصل آن به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر گرگان رسید.

حقوق کارگران شهرداری پرداخت می‌شود/ حمایت شورا از بسکتبال

مشکل تیم بسکتبال شهرداری گرگان در پست گارد راس است

در ادامه این جلسه عضو کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان به صحبت در خصوص تیم بسکتبال شهرداری گرگان پرداخت.

اسدالله کبیر گفت: در این مدت عده‌ای با مصاحبه‌های مختلف شورای شهر را متهم به کوتاهی در کمک به تیم بسکتبال شهرداری گرگان کرده‌اند.

وی افزود: همواره هر گونه مصوبه‌ای از طرف شهرداری گرگان برای کمک به تیم بسکتبال به شورای شهر آمده، تصویب شده است.

کبیر تصریح کرد: بودجه تیم بسکتبال شهرداری گرگان در سازمان فرهنگی ورزشی تعیین و در شورای شهر بررسی می‌شود و در دو سال گذشته بودجه اولیه تیم یک میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: شهردار گرگان در ابتدا عنوان کرده بود که امسال نمی‌خواهیم پولی به بازیکنان خارجی بدهیم و به جای آن پول را به بازیکنان ایرانی می‌دهیم، اما در نهایت لایحه برای جذب بازیکن خارجی ارائه و در شورا تصویب شد.

سرمربی سابق تیم بسکتبال شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: در انتخاب بازیکنان تیم بسکتبال شهرداری گرگان فقط کادر فنی این تیم و سازمان فرهنگی ورزشی نقش داشته‌اند و لطفا دوستان توپ را در زمین شورای شهر نیاندازند.

کبیر بیان کرد: شورای شهر وظیفه خود نسب به ورزش نخست گرگان را انجام داده و با تصویب لایحه از تیم بسکتبال شهرداری گرگان حمایت کرده است.

وی با اشاره به دو بازیکن خارجی حال حاضر تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: بهتر است روی این بازیکنان بازنگری انجام شود، به عقیده من به عنوان یک کارشناس بسکتبال، تیم شهرداری در گارد راس مشکل داشته و شورا آمادگی لازم برای حمایت از بسکتبال و جذب بازیکن خارجی با کیفیت در پست گارد راس را دارد.

کبیر یادآور شد: از تماشاگران می‌خواهم تا کادر فنی تیم بسکتبال شهرداری گرگان را حمایت کنند، البته به عقیده من کادر فنی تیم نیاز به مشاوره دارد.

سیدمحمد قدس مفیدی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز در خصوص شرایط تیم بسکتبال شهرداری گرگان اظهار کرد: مدیریت و کادر فنی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در دو سال اخیر که تغییر کرده است.

وی افزود: در سال گذشته قبول داریم که تیم در آخرین لحظه و با شرایطی خاص بسته شد، اما امسال شرایط لازم برای تیم مهیا بود.