شهرکرد- مدیرکل اوقاف و امورخیریه چهارمحال وبختیاری گفت: مبلغان و طلاب علوم دینی در مسیر ترویج فرهنگ وقف گام بردارند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام مرتضی عزیزی شامگاه شنبه در دیدار با مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان با بیان اینکه مبلغان در مسیر ترویج فرهنگ وقف گام بردارند، اظهار داشت: باید از ظرفیت مبلغان در مسیر ترویج فرهنگ وقف در این استان استفاده کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحالی و بختیاری بر ایجاد موقوفه های جدید با استفاده از ظرفیت مبلغان و طلاب علوم دینی در مناطق تبلیغی تاکید کرد.

وی اجرای دقیق نیت های واقفان، پیگیری مشکلات حقوقی موقوفات و استیفای حق وقف و استفاده از پتانسیل حوزه های علمیه در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف را از اولویت های این اداره کل برشمرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحالی و بختیاری عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی امور موقوفات اقدامات متعددی را در طول سال انجام می دهد.

جایگاه واقعی وقف در جامعه تقویت شود

مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه فرخ شهر نیز در این دیدار تلاش اداره کل اوقاف استان را برای اجرای نیت واقفان در خصوص حوزه های علمیه را قابل تقدیر بیان کرد و تاکید کرد: احیای موقوفات مرتبط با حوزه ها باعث خدمات دهی مناسب به طلاب علوم دینی و جذب بیشتر علاقه مندان به حوزه و در نتیجه گسترش روز افزون دین مبین اسلام خواهد شد.

حجت الاسلام محمد احمدی عنوان کرد: ترویج فرهنگ وقف در جامعه یک ضرورت به شمار می رود.

امام جمعه فرخ شهر عنوان کرد: وقف یک سنت حسنه است و باید جایگاه واقعی وقف در جامعه تقویت شود و ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است.

مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد:حفظ و نگهداری از موقوفات به عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد و فرهنگ وقف به عنوان یک اصل مهم تبیین شود.