سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: تعدادی از خانه‌های تاریخی سمنان در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده بهره‌برداری می‌شوند.

به گزارش مرورنیوز، حمیدرضا دوست محمدی در بازدید فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان سمنان از روند مرمت خانه‌های تاریخی کلانتر و طاهری سمنان افزود: با اجرای طرح واگذاری خانه‌های تاریخی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی و انجام مرمت و احیای این بناها، این خانه‌ها با کاربری جدید به زودی آماده بهره برداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خانه کلانتر (رجبی) تا قبل از نوروز 96 آماده بهره‌برداری می‌شود، گفت: کاربری جدید این خانه تاریخی، سفره‌خانه سنتی و فروشگاه صنایع دستی است.

دوست محمدی افزود: خانه تاریخی طاهری نیز در سال آینده و با کاربری مرکز اقامتی به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار سمنان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، سرپرست بانک ملی و مدیر عامل بانک توسعه تعاون استان سمنان و کارشناسان فرمانداری و اداره کل میراث فرهنگی از روند مرمت خانه طاهری و خانه کلانتر سمنان بازدید و مشکلات سرمایه‌گذار بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های مرمت و احیای این خانه‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

مدیران بانک‌های ملی و توسعه تعاون پس از انجام این بازدیدها در زمینه اعطای تسهیلات برای احیای این خانه‌های تاریخی قول مساعد دادند.

خانه کلانتر در اواسط دوره قاجار و خانه طاهری که یادآور معمــاری اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی است در دوران پلوی بنا شده است.