‌استاندار قزوین اعلام کرد: از ابتدای امسال 951 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان قزوین پرداخت‌ شده است.

به گزارش مرور نیوز، فریدون همتی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این مقدار تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب و پرداخت مستقیم و ابلاغی معاون اول رئیس‌جمهور به بخش تولید پرداخت‌شده است.


وی از بانک‌ها خواست تا پایان امسال 100 میلیارد تومان به متقاضیان واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت کنند.

استاندار قزوین از مسئولان بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواست پرونده‌های رد شده واحدهای تولیدی را مجدد بررسی و در صورت امکان از آن‌ها حمایت کنند.

همتی همچنین از زوج‌های جوان درخواست کرد برای گرفتن وام ازدواج که اعتبار آن از سفر رئیس‌جمهور تأمین‌شده است، به شعب اعلام‌شده مراجعه کنند.

وی، حفظ اشتغال واحدهای تولیدی دریافت‌کننده تسهیلات طرح رونق را موضوعی که نیازمند مراقبت و نظارت مستمر است، دانست و افزود: در این رابطه باید اطلاعات و وضعیت همه واحدهای دریافت‌کننده وام را به‌طور ماهانه در اختیار داشته باشیم.

استاندار قزوین، هشدار داد: اگر نظارت و مراقبت لازم را در خصوص هزینه کرد تسهیلات طرح رونق تولید در محل‌های تعیین‌شده نداشته باشیم، منابع مالی اختصاص‌یافته برای تقویت بخش صنعت و کشاورزی استان دچار انحراف شده و از مسیر مشخص‌شده خارج می‌شود.

همتی بابیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی دریافت‌کننده تسهیلات رونق تولید باید به رقم تعهد اشتغال خود پایبند باشند، بیان کرد: در این راستا با واحدهایی که به تعهدات خود عمل‌نکرده و نیروهای خود را تعدیل و بیرون کنند، به‌ طورجدی برخورد می‌شود.

وی خواستار تسریع بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای متقاضی شد و اظهار کرد: میزان دقیق اشتغال و تولید واحدهای نیمه‌تمام و غیرفعال که با پرداخت وام‌های یادشده راه‌اندازی می‌شوند باید مشخص‌شده و گزارش آن در کارگروه اعلام شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: اولویت و سمت‌وسوی تسهیلات رونق تولید باید به طرح‌های نیمه‌تمام اختصاص یابد تا شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در استان باشیم.

همتی در ادامه بر نظارت بر نحوه مصرف منابع بانکی در استان تأکید و افزود: باید ضمن بررسی‌های لازم، مشخص شود منابع بانکی استان صرف چه بخش‌هایی و در کجاها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: با بررسی این موضوع از سوی یک گروه ارزیاب و ناظر می‌توان جهت‌گیری هرکدام از بانک‌ها و تأثیر منابع اعطایی آن‌ها در قالب تسهیلات به بخش‌های مختلف، به‌طور دقیق آگاه شد.

استاندار قزوین از مدیران بانک‌های عامل استان خواست تا در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید به بنگاه‌های اقتصادی شامل طرح‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری، سرعت ببخشند.