رئیس اداره مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش استان اردبیل از رفع برخی مشکلات و موانع فراروی جلب مشارکتهای عمومی بخش غیردولتی و نیز تقویت جایگاه آن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محرم شایقی صبح امروز در همایش مدارس و مراکز غیردولتی در شهرستان نمین اظهار داشت: تصویب و ابلاغ قانون دائمی مشارکتهای بخش غیردولتی در آموزش و پرورش انجام شده و با این امر در تلاش برای جلب و جذب هر چه بیشتر مشارکتهای مردمی در سطح استان هستیم.

وی از اجرای این قانون خبر داد و افزود: قانون دائمی بخش غیردولتی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و از طرف شورای نگهبان تایید و به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است تا زمینه برای اجرای آن در سطح کشور فراهم شود که ما نیز تلاش می‌کنیم در این حوزه گامهای اساسی را برداریم.

شایقی با قدردانی از تدارک این همایش بیان کرد: همایش مدارس و مراکز غیردولتی برای نخستین بار در سطح استان به همت مدیریت آموزش و پرورش نمین برگزار می‌شود که وظایف، مسئولیتها و جایگاه بخش غیردولتی در آموزش و پرورش در قالب این همایش تبیین و تشریح می‌شود.

رئیس اداره مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش استان اردبیل از رفع برخی مشکلات و موانع فراروی مشارکتهای عمومی و نیز تقویت جایگاه آن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ایجاد فضای آموزشی و تربیتی مناسب و ارائه خدمات برنامه‌ریزی شده و مناسب و ایجاد رضایتمندی در میان دانش‌آموزان و اولیا رمز موفقیت بخش غیردولتی است.

امام جمعه نمین نیز با تأکید بر تقدم تربیت بر تعلیم و نقش پایه‌ای، اساسی و سازنده آن در زندگی و سرنوشت افراد و جوامع، خواستار ارج نهادن و پرداختن هرچه بیشتر به این بعد در برنامه‌های مدارس شد.

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده با تبیین احادیث و روایاتی از بزرگان دین مبین اسلام و ائمه اطهار(ع)، خطرات علم بدون دین و تربیت را برشمرد و اظهار کرد: باید این دو امر در کنار هم مورد توجه قرار گرفته و در راستای تعالی و توسعه هر دو بخش در مدارس اقدام شود.

محرم یوسفی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان نمین نیز در این همایش با اشاره به بخشی از فعالیتهای این مراکز را برشمرده و با قدردانی از یاری بزرگ این مجموعه به آموزش و پرورش کشور و منطقه تصریح کرد: انتظار می‌رود مشارکتهای مردمی و بخش غیردولتی در سطح شهرستان در امور آموزش و پرورش ارتقا یابد.