معاون عمرانی شهرداری بجنورد از ساخت پارک ویژه کودکان و کودکان معلول در بجنورد خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمدعلی کشمیری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به اینکه این پارک در ضلع شمالی فرهنگسرای بجنورد در حال ساخت است، گفت: این پارک به گونه ای ساخته می‌شود که کودکان معلول نیز بتوانند از آن استفاده کنند به گونه ای که به عنوان مثال کودک بتواند با ویلچر بر روی وسیله بازی تاپ قرار گیرد. این نوع از وسایل بازی در بازار یافت نمی‌شود و با شرکت سازنده این گونه وسایل مذاکره شده است که در صورت اعطای وجه این وسایل ساخته شود.

وی با بیان اینکه این پارک هم اکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: تا بهار سال آینده عملیات عمرانی این پارک به پایان خواهد رسید و در صورت خرید و نصب تجهیزات تا تابستان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

علی اکبر هاتفی عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه جلسه با اشاره به اینکه هم اکنون شهرداری در پارک باباامان تمرکز بالایی را بر روی استخر داشته است، گفت: این درحالیست که باغ ایلخانی در این منطقه رها شده و این باغ می‌تواند برای شهروندان بجنوردی و استخر برای مسافران این منطقه استفاده شود.

جمشید گریوانی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد نیز نسبت به ساخت قطعه هنرمندان در گورستان پارک جاوید تاکید و نسبت به هزینه بالای قبر در محل معصوم زاده گلایه کرد و توضیح داد: یک قطعه قبر در بهشت زهرای تهران سه میلیون ریال و در معصوم زاده بجنورد 60 میلیون ریال است.

وی همچنین نسبت به کیفیت آسفالت‌های برخی از خیابان‌های شهر بجنورد ابراز نارضایتی کرد و گفت: پروژه‌های آسفالتی که توسط شهرداری انجام شده از کیفیت خوبی برخوردار است اما آن قسمتی که توسط پیمانکار اجرایی شده کیفیت مطلوب را ندارد.

کشمیری، معاون عمرانی شهرداری بجنورد ادامه داد: پارک باباامان دارای مطالعات قدیمی است که توسط یک شرکت در مشهد انجام شده است و این مطالعات بر طبق اولویت بندی اجرایی می‌شود. همچنین اگر قرار است قطعاتی در گورستان پارک جاوید مثل قطعه هنرمندان ساخته شود باید تمامی هنرمندان دارای شناسنامه در آن قطعه تدفین شوند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر طی چند روز اخیر مطلع شدیم که اداره کل اوقاف بعد از مرمت بقعه امامزاده اسماعیل در پارک باباامان اقدام به اخذ سند 40 هکتار از اراضی اطراف این بقعه کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز و فرداست که اوقاف بگوید شهرداری نیز از این محل خارج شود.

وی در خصوص کیفیت آسفالت نیز بیان کرد: هنوز پیمانکاران این شهر به مرحله ای نرسیده‌اند که پروژه اسفالت با کیفیت خوب را اجرایی کنند و از سال آینده برای اجرای پروژه آسفالت توسط پیمانکاران شرط و شروط خواهیم گذاشت.

حسین پیلتن، رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد درباره عملکرد اوقاف گفت: همان زمانیکه شهردار وقت اعلام کرد که مرمت بقعه باباامان را در اختیار اوقاف قرار دهیم، مخالفت کردم و گفتم که اجازه ندهید چنین اتفاقی بیفتد.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان اوقاف اعلام کرد که آن محل را مرمت و دوباره در اختیار شهرداری قرار می‌دهد، افزود: هیچ لزومی نداشته که این اداره کل دور آن بقعه را دیوار بکشد.

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان که تفاهم نامه ای با دکتر شادلو برای در اختیار قرار دادن مناطقی از پارک باباامان به شهرداری منعقد شد تاکید کردم که امضاء 99 ساله از وی گرفته شود تا اوقاف نیاید و خود را شریک نکند. در معصوم زاده نیز فقط آن چهار دیواری موقوفه است و وقف نامه دارد که هم اکنون تمامی آن منطقه در اختیار اوقاف قرار گرفته است.

سید حسین نقیب، رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه گفت: اوقاف فقط اموال خود را اضافه می‌کند و در مقابل آن هیچ ارائه خدماتی نیز اضافه نمی‌شود.