مدیر کل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ترویج فرهنگ استفاده از بیمه حوادث و آتش سوزی در استان لازم است.

به گزارش مرور نیوز، سید علی وفایی مقدم پیش از ظهریکشنبه در کارگروه تخصصی تشکل های مردم نهاد شورای هماهنگی مدیریت بحران افزود: با توجه به قرار گرفتن کشور در میان 10 کشور بلاخیز دنیا و تحمیل خسارت بالا در حوادث، نگاه ویژه به مدیریت بحران و نقش سازمان ها و تشکل های مردم نهاد در این مسئله مورد توجه است.

وفایی مقدم با بیان اینکه نقاط مختلفی در استان در نزدیکی گسل یا روی آن قرار دارند، عنوان کرد: نگاه و توجه خوبی به مسئله بافت های قدیمی در معرض خطر، بافت های فرسوده، احیا و بازسازی و افزایش ایمنی بافت ها و منازل مسکونی توسط دولت شده است.

وفایی مقدم با اشاره به نقش تشکل های مردم نهاد در ستاد مدیریت بحران، تاکید کرد: تشکل های مردم نهاد به عنوان بازوان اصلی این ستاد شناخته می شوند.

وفایی مقدم گفت: لازم است با آموزش های لازم، ایمن سازی و کار سلسه مراتبی و بر اساس وظایف، پیشگیری از حوادث در اولویت کاری قرار بگیرد.

مدیر کل بحران استانداری به لزوم فرهنگ سازی در حوزه تشکل های مردم نهاد برای جامعه اشاره کرد، و افزود: نگاه مدیریت بحران پیشگیری از حوادث است.

وفایی مقدم با بیان اینکه رعایت سلسله مراتب در انجام فعالیت ها نیاز است، گفت: دستگاه ها، کارگروه ها و تشکل های مختلف عضو ستاد مدیریت بحران باید بر اساس سلسله مراتب و شرح وظایف عمل کنند.