رئیس کمیسیون زیست و خدمات شهری شورای شهر بجنورد گفت: جای بسی تاسف بوده که کارخانه کمپوست بجنورد با وجود صرف هزینه‌های میلیاردی رها شده است.

به گزارش مرور نیوز، جمشید گریوانی ظهر امروز در نشست با اعضای کمیسیون زیست و خدمات شهری شورای بجنورد اظهار کرد: کارخانه کمپوست به یک معضل بزرگ تبدیل‌ شده است و به خاطر توقف فعالیت‌های این واحد که در شرق مرکز خراسان شمالی قرار داشته، زباله‌ها در شرایط مطلوبی مدیریت نمی‌شود.

وی با اشاره به نشست‌های مختلف برای اجرای این طرح از بدو تاسیس استان تصریح کرد: هزینه‌های زیادی صرف اجرای کمپوست شده است.

رئیس کمیسیون زیست و خدمات شهری شورای بجنورد بیان داشت: اینکه چرا پس از سال‌ها به خاطر مشکلات اجتماعی، محل این کارخانه جابه‌جا شده جای تامل دارد.

وی بیان داشت: با وجود صرف هزینه‌های میلیاردی در حال حاضر شاهد رها شدن کارخانه کمپوست بجنورد هستیم.

گریوانی با تاکید بر لزوم کارشناسی طرح‌ها پیش از اجرای آن خاطرنشان کرد: اکنون بعد از مدت‌ها از راه‌اندازی کارخانه کمپوست بجنورد و توقف فعالیت آن در ماه‌های گذشته، شاهد جانمایی برای احداث واحد جدید هستیم.

رئیس کمیسیون زیست و خدمات شهری شورای بجنورد گفت: اساسا این قبیل کارها خسارت به بیت‌المال بوده و باید جلوی این قبیل کارها گرفته شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به ارائه دستگاه هوشمند بازیافت به کمیسیون زیست و خدمات شهری شورای بجنورد اظهار کرد: این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی بوده و باید حمایت شود.

گریوانی گفت: اساسا دستگاه هوشمند بازیافت که ثبت اختراع آن‌هم شده است باید حمایت‌شده تا واحدهای ضایعاتی از آن استفاده کنند.

رئیس کمیسیون زیست و خدمات شهری شورای بجنورد همچنین ساخت این دستگاه هوشمند و استفاده در شهرها را نوعی حرکت کارآفرینی و برای اشتغال عنوان کرد.