مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: کادرسازی و تربیت جوانان خلاق مهم‌ترین ضرورت در عرصه فرهنگ و هنر به شمار می‌رود.

به گزارش مرور نیوز، کوروش زارعی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد که در ارومیه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: کادرسازی و تربیت جوان خلاق یکی از ضرورت‌های اساسی در عرصه فرهنگ و هنر است.

وی بر لزوم جدی گرفتن مقوله تربیت نیروی انسانی و پرورش نسل جوان برای عرصه‌های هنری به ویژه صدا و سیما، تئاتر، سینما و... تاکید کرد و ادامه داد: کادرسازی و نیروسازی در این عرصه نباید فراموش شود، ولی با این همه گاهی می‌بینید به واسطه تربیت نکردن یک مدیر توانمند و خلاق به سراغ نفرات بازنشسته می‌رویم.

زارعی با بیان اینکه به نیروی جوان و خلاقیت‌های نهفته در آن اعتقاد زیادی دارم، خاطرنشان کرد: بنابراین از سپردن کار به افراد جوان، خوش‎‌فکر و ایده‌پرداز به هیچ عنوان واهمه‌ای ندارم و این مطلب را در عمل ثابت خواهم کرد.

*صدور انقلاب با کار فرهنگی میسر است

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ضمن ابراز تاسف از اینکه گاهی در برخی استان‌ها سازمان‌های هم‌سو نمی‌توانند در کنار یکدیگر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اجرا کنند، گفت: اداره ارشاد، حوزه هنری و ... باید در کنار هم قرار گیرند.

وی با بیان اینکه صدور انقلاب یک حرکت فرهنگی و هنری عظیم را می‌طلبد، بیان داشت: معمار کبیر انقلاب خودشان نماد بارز یک شخصیت فعال فرهنگی بودند، چون به عنوان یک روحانی و بدون در اختیار داشتن سرمایه، انقلاب چنین عظیمی را برپا کردند.

این مسوول با بیان اینکه صدور انقلاب یکی از مهم‌ترین آرمان‌ها و آمال معمار کبیر انقلاب بود، اضافه کرد: بنابراین باید در این زمینه عرصه‌های هنری، سینما، تئاتر و... را فعال کنیم و آن را مقابل افکار منحط به جهانیان عرضه کنیم.

*رسالت تئاتر اهتمام برای مکارم‌الاخلاق است

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری رسالت تئاتر را اهتمام برای مکارم‌الاخلاق دانست و یادآوری کرد: متاسفانه به دلیل اینکه تئاتر واقعی، نمایش‌های دلنشین و مفید را نشان نداده‌ایم، اقشار متدین مقابل آن گارد می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بنابراین باید برای اصلاح دیدگاه‌ها و نگرش‌های موجود در این زمینه گام برداشته شود، اضافه کرد: تئاتر بچه‌های مسجد نه‌تنها مباحث دینی و مذهبی را شامل می‌شود بلکه در موضوع‌های انتقادی، کمدی، سیاسی و اجتماعی هم وارد خواهد شد.

زارعی به تنوع موضوع و محتوا در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: برای جذب مخاطب از همه سلیقه‌ها، گرایش‌های فکری و مقاطع سنی مختلف به صورت جدی تلاش خواهد شد، که امید است هنرمندان استانی هم در این زمینه تعامل کنند.

این پیشکسوت عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر با بیان اینکه این هنر را به عنوان یک ضرورت در سبد فرهنگی مردم قرار نداده‌ایم، بیان داشت: نه‌تنها آحاد جامعه بلکه مقامات نیز توجه چندانی به این عرصه هنری ندارند که نتیجه آن از دست دادن مخاطبان می‌شود.

* برای مردمی کردن تئاتر باید تلاش شود

زارعی بر ضرورت مردمی کردن تئاتر تاکید کرد و گفت: آشتی دادن مردم با تئاتر ضرورت دارد که لازمه آن پرداختن به موضوع‌های موردنیاز مخاطبان، نیازسنجی و ذائقه‌سنجی در جامعه است که در این صورت تماشاگر حرفه‌ای تربیت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تعداد زیادی از مدیران هنری کشورمان از جریان بچه‌های مسجد برخاسته‌اند، بیان داشت: بنابراین باید این جریان در مناطق مختلف کشورمان به صورت مجدد باید احیا شود، تا در متن آن برای نخبه‌پروری اهتمام شود.

وی با بیان اینکه از همه ظرفیت‌های موجود در این زمینه باید استفاده حداکثری به عمل آید تا اینکه نخبه‌های هنری برای اعتلاء بخشیدن به فرهنگ، تبیین ارزش‌ها و آرمان‌ها پرورش پیدا کنند، گفت: این سری حرکت‌ها باید از شهرستان‌ها آغاز شود.