معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: محصولات کشاورزی، دامی، طیور و تولیدی در استان از کیفیت مناسب برخوردار است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدتقی ایرانی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، میزان مصرف سموم و آفت‌کش‌ها در تولید محصولات کشاورزی استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: به مردم عزیز ایران این خبر را می‌دهیم که امنیت غذایی در کشور تأمین است.

وی با اشاره به فضاسازی‌های انجام‌شده در رسانه‌های خارجی مبنی بر ارگانیک بودن محصولات تولیدی کشاورزی خارجی و نداشتن کیفیت محصولات داخلی، گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که کشاورزی در کشور و استان ما کمترین میزان استفاده از سموم را دارد و محصولات تولیدی در کشور و استان ما، بسیار سالم‌تر از مشابه خارجی آن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد که کسی سلامت جامعه را از طریق مواد غذایی به خطر بی اندازند.

ایرانی افزود: امروز دغدغه مردم و دولت حفظ محیط‌زیست است و در این خصوص باید همکاری تنگاتنگی میان دستگاه‌های متولی در مورد تانکرهای حمل فاضلاب شهری و نظارت دقیق بر محل تخلیه این تانکرها باشد تا علاوه بر دفع بهداشتی فاضلاب، به محیط‌زیست هم آسیبی نرسد.