فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: یک تن و 222 کیلوگرم تریاک با اجرای عملیات موفقیت‌آمیز مرزداران هنگ مرزی سراوان علیه قاچاقچیان مسلح در جنوب شرق استان کشف شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس سیستان و بلوچستان، سردار سعید کمیلی افزود: مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی از ورود یک باند مواد مخدر به داخل کشور مطلع و با آمادگی و تجهیزات لازم منطقه را زیر پوشش کامل اطلاعاتی و عملیاتی خود قرار دادند.

وی با اشاره به واکنش سریع مرزداران و همکاری عوامل سپاه در این عملیات، گفت: قاچاقچیان پس از ورود به محدوده کمین مرزداران و آگاهی از حضور مأموران به سمت آنان تیراندازی کردند که در نتیجه، با آتش پرحجم مرزداران مجبور به عقب ‌نشینی شدند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان افزود: سرانجام با عملیات پایش هوایی محل اختفای قاچاقچیان شناسایی و پس از درگیری مسلحانه، سوداگران مرگ که توان مبارزه با مرزداران را نداشتند با رها کردن خودرو و استفاده از تاریکی شب و عوارض طبیعی منطقه به سمت کشور پاکستان فرار کردند.

سردار کمیلی گفت: مرزداران با بررسی دقیق منطقه ضمن توقیف یک دستگاه خودروی سنگین و دستگیری دو قاچاقچی یک تن و 222 کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

وی افزود: شناسایی و دستگیری سایر متهمان این پرونده که از محل متواری شدند در دستور کار قرار دارد.