استاندار اصفهان با بیان اینکه بر اساس این گزارش 50 نفر از کارتن‌خواب‌های معتاد در گرمخانه پذیرش شده‌اند، گفت: 50 نفر هم به مرکز ماده‌ی 16 استان ارجاع داده شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، زرگرپور در شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده در نه ماهه‌ سال گذشته، 538 تن مواد مخدر در کشور کشف شده بود که امسال نسبت به سال گذشته 13 درصد رشد داشته ولی در استان اصفهان با کشف حدود 33 تن مواد مخدر تغییری نسبت به سال قبل گزارش نشده است.

وی با اشاره به میزان مرگ و میر ناشی از مسمومیت حاد مواد مخدر، گفت: سهم زنان در اعتیاد و هم در مرگ ناشی از آن 10 درصد است و طبق بخشنامه‌ وزارت بهداشت بیمارستان‌ها مکلف‌اند نسبت به شناسایی زنان معتاد باردار اقدام کنند تا روند درمان نوزاد و معرفی به بهزیستی انجام شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه خیرین استان‌های اصفهان، کرمان و کردستان اقدامات خوبی در امر مبارزه با مواد مخدر و پرداخت هزینه‌های درمان انجام داده‌اند، گفت: در جمع‌آوری معتادان متهاجر نیز اقدامات خوبی از سوی این بخش صورت گرفته است.

زرگرپور با اشاره به گزارش مدیرکل بهزیستی استان در خصوص کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: در 9 ماهه‌ی اخیر 90 کمپ با حدود 18 هزار نفر مراجعه در استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس این گزارش 50 نفر از کارتن‌خواب‌های معتاد در گرمخانه پذیرش شده‌اند، گفت: 50 نفر هم به مرکز ماده‌ی 16 استان ارجاع داده شده‌اند.

استاندار اصفهان بر جمع‌آوری معتادان متهاجر به توجه به فصل سرما و همچنین بر در اختیار قرار دادن تعداد بیشتری از خودرو و امکانات با بهترین کیفیت برای دستگاه‌های کاشف از جمله نیروی انتظامی در جهت مبارزه‌ بهتر با این پدیده‌ی خانمان سوز تأکید کرد و گفت: باید امکانات لازم برای کسانی که در مقابل مواد مخدر سینه سپر می‌کنند فراهم شود.