معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به‌ضرورت ترغیب دانش آموزان به مسائل درسی، علمی و فرهنگی گفت: در ایام‌الله دهه فجر از هزار و 200 دانش‌آموز برتر استان تجلیل می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، ناصر حمزه‌ای ظهر امروز در جلسه ستاد دهه فجر که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد با اشاره به‌ برنامه‌های آموزش و پرورش به مناسبت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: 50 برنامه به صورت مسابقه، نمایشگاه، خاطره گویی و نواخته شدن زنگ انقلاب برای دانش آموزان در تمامی مدارس در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه زنگ انقلاب با حضور استاندار در یکی از مدارس نواخته می‌شود، افزود: زنگ انقلاب در ساعت 9:33 در تمامی مدارس نواخته می‌شود، دستاوردهای انقلاب نیز از طریق عکس و پوستر در معرض نمایش دانش آموزان قرار می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با تأکید بر اینکه مسابقات در زمینه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی برگزار می‌شود، گفت: مسابقه‌ای از وصیت‌نامه امام(ره) در سطح دانش‌آموزی برگزار می‌شود، همچنین مسابقه خاطره‌گویی و روایت‌گری از انقلاب با کمک والدین دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه انشا با موضوع انقلاب برگزار و 80 فیلم جشنواره فیلم عمار در مدارس اکران می‌شود، همچنین برنامه غبارروبی از گلزار شهدا نیز در دستور کار قرار دارد.

حمزه‌ای با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش در روز 22 بهمن گفت: دانش آموزان در قالب گروه سرود فجر آفرینان در 6 نقطه شهر اجرا می‌کنند، در 22 بهمن نیز به اجرا سرود به‌صورت ویژه می‌پردازند، همچنین مسابقه عکاسی از راهپیمایی و حضور مردم برگزار و به بهترین عکس‌ها جایزه داده می‌شود.

وی بابیان اینکه مسابقات ورزشی برای کارکنان آموزش و پرورش در 10 رشته برگزار می‌شود، عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی نیز باید برای عموم مردم برنامه داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به‌ضرورت ترغیب دانش آموزان به مسائل درسی، علمی و فرهنگی، تصریح کرد: در ایام‌الله دهه فجر از هزار و 200 دانش‌آموز برتر استان تجلیل می‌شود.