نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رونق گردشگری در لارستان نیازمند فکر و جذب سرمایه‌گذار است گفت: باید از این شهرستان برای جذب گردشگر استفاده کرد.

به گزارش مرور نیوز، جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی این شهرستان عصر امروز با حضور شاپور رستمی معاون گردشگری استاندار فارس، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان، علی ارغون مدیرکل امور اراضی فارس، حجت‌الاسلام مختار موسوی امام‌جمعه لارستان، جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان، جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در سالن شهید امامی فرمانداری برگزار شد.
در این جلسه جمشید جعفرپور با بیان اینکه با توجه به شرایط سال‌های اخیر و به‌ویژه تحریم‌های ظالمانه دشمنان، کارشناسان تأکید بر کاهش اتکای اقتصاد ایران به قیمت نفت دارند، اظهار داشت: در حال حاضر باید به منابعی فکر کرد که با ایجاد تحریم‌ها کشور دچار مشکل نشود.
وی مهم‌ترین منابع جایگزین نفت را بحث استفاده از منابع فرهنگی و گردشگری دانست و افزود: در مجلس شورای اسلامی پس از بحث‌ها و جلسات، موارد بسیاری به این موضوع پرداخته شد که در آن تسهیلات لازم در بحث میراث فرهنگی و گردشگری در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از بحث‌های فرهنگی و گردشگری به‌صورت مادی و معنوی حمایت می‌شود، تصریح کرد: بحث میراث فرهنگی و گردشگری خود دارای دو کارگروه فرهنگی و اقتصادی است تا بتوان بدون اتکا بر نفت بخش عمده‌ای از منابع مالی کشور را از راه گردشگری تأمین کرد.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود تمام مسؤولان کشور این قوانین را مرور کنند و با آن آشنا شوند تا بتوانند ظرفیت‌ها را به‌کار گیرند.
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی لارستان را با توجه به وجود بناهای مختلف تاریخی و غنای فرهنگی موجود در مردم دارای ابعاد روشنی در زمینه گردشگری دانست و تصریح کرد: باید از این شهرستان برای جذب گردشگر و جذابیت استفاده کرد.
جعفرپور اضافه کرد: رونق گردشگری و جذب گردشگر نیاز به فکر و جذب سرمایه‌گذار دارد.