نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: هاشمی‌رفسنجانی با عزت زندگی کرد و با عزت از این دنیا رفت و یاد او در خاطر ملت ایران همیشه زنده خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام سید مصطفی ذوالقدر عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان اظهار کرد: مصیبت از دست رفتن آیت‌الله هاشمی مصیبتی بسیار دردناک برای همه ملت ایران است و ایران یک چهره بزرگ و فرزانه را از دست داد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی تفسیر بسیار ارزنده‌ای از قرآن کریم از خود به جای گذارد، افزود: تفاسیر وی از آیات قرآن بسیار حکیمانه و در جهان اسلام مورد توجه است و او در علوم مختلف، اطلاعات عمیقی داشت.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک زمانی با آیت‌الله هاشمی در جلسه بسیار مهمی برای تصمیم‌گیری در حوزه مشکلات و مسائل مردم بودیم که جلسه به اذان رسید و آیت‌الله هاشمی با بیانی بسیار حکیمانه بر ضرورت تداوم جلسه برای حل سریع‌تر مشکل مردم تأکید کرد و نکته جالبی بیان داشت که فضیلت نماز باقی است و بگذارید تا مشکل مردم را زودتر به نتیجه برسانیم تا باری از دوش مردم برداشته شد.

ذوالقدر به سفر آیت‌الله هاشمی در زمان ریاست جمهوری‌اش به شرق استان هرمزگان و شهر جاسک اشاره و گفت: در سفر ایشان به جاسک، مشکل آب و برق شهرستان جاسک مورد توجه ویژه قرار گرفت و مشکل آن در آن زمان حل شد و پیگیری‌های بسیار خوبی در زمینه مشکلات بشاگرد داشتند و بعدها نیز که من در چندین مقطع زمانی مختلف ایشان را دیدم، همواره پیگیر مشکلات شرق هرمزگان بودند و از روند پیگیری امور سؤال می‌کردند.

وی تصریح کرد: هاشمی با عزت زندگی کرد و با عزت از این دنیا رفت و یاد او در خاطر ملت ایران همیشه زنده خواهد بود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود به اهمیت توجه به مشکلات شرق استان هرمزگان و بخصوص مشکلات ناشی از بروز خشکسالی در این منطقه اشاره و اظهار کرد: چند هفته قبل در سفر وزیر نیرو زمانی که از روند ساخت آبشیرین‌کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس بازدید کردم، به دولت روحانی امیدوار شدم و همه مردم منتظر به ثمر رسیدن این پروژه برای نجات استان هرمزگان از معضل بی‌آبی و کم‌آبی هستند.

ذوالقدر از برخی مدیران کل استان نیز به خاطر سفر به مناطق شرقی استان و پیگیری مسائل و مشکلات مردم در این منطقه نیز تقدیر کرد.