امام جمعه آسمینون گفت: دعوت دانش‎آموزان به معنویت باید با ابزاری غیر از زبان صورت گیرد و معلمان با رفتار خود آنها را به سمت این مهم سوق دهند.

به گزارش مرور نیوز، حجت‎الاسلام رضا احمدی‎نیک صبح امروز در دیدار تعدادی از کارکنان اداره آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مشورت در دین اسلام، جایگاه شورای آموزش و پرورش را والا دانست و اظهار داشت: هم‎اندیشی در شورای آموزش و پرورش و نقد و بررسی مسائل موجود کم و کاستی‎ها را نمایان می‎کند و با همدلی و هم‎فکری می‎توان این کاستی‎ها را رفع کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل پرورشی پرداخت و بیان داشت: خداوند در قرآن کریم تزکیه و تهذیب نفس را مقدم بر علم می‎داند و این به معنای آن است که علم به تنهایی کافی نیست و در کنار آن توجه به معنویت ضرورت دارد.

احمدی‎نیک توجه به مسئله روح و روان دانش‎آموزان را در کنار آموزش علم ضروری ذکر و تصریح کرد: دعوت دانش‎آموزان به معنویت باید با ابزاری غیر از زبان صورت گیرد و معلمان با رفتار خود آنها را به سمت این مهم سوق دهند.

امام جمعه آسمینون ادامه داد: معلمان و به ویژه مربیان پرورشی باید الگوی مناسبی برای دانش‎آموزان باشند، زیرا نگاه دانش‎آموز به رفتار و کردار آن‎هاست.

وی افزود: می‎‎‎طلبد برنامه‎ریزی مناسبی برای حضور بیشتر روحانیت در مدارس این بخش صورت گیرد و این مهم مورد توجه مسوولان مربوطه باشد.

ائمه جمعه پشتوانه قوی آموزش و پرورش هستند

همچنین در این دیدار معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان منوجان نیز از حضور امام جمعه بخش آسمینون در جلسه‎های شورای آموزش و پرورش تقدیر کرد و اظهار داشت: ائمه جمعه پشتوانه قوی برای آموزش و پرورش هستند.

محمد رهبان عنوان کرد: هرگاه ارتباط با روحانیت بیشتر بوده، موفقیت هم در آن بخش به مراتب بهتر و بیشتر بوده است.

به مناسبت گرامیداشت هفته شورای آموزش و پرورش تعدادی از کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان منوجان با امام جمعه بخش آسمینون و عضو شورای آموزش و پرورش دیدار کردند.

معاون پرورشی، مسوولان حراست و بازرسی، کارشناس روابط عمومی و کارکنان نمایندگی حوزه نودژ در این دیدار حضور داشتند.