نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات جذب مربیان پیش دبستانی و معلمان ضمن خدمت در استان گلستان رفع شد و 37 نفر باقی‌مانده هم امیدواریم با کمک آموزش و پرورش جذب شوند.

به گزارش مرور نیوز، قره‌جه طیار، ظهر امروز در همایش مدیران مدارس شهرستان اظهار داشت: وظیفه دولت و مجلس این است که حداقل‌ها را برای شما فراهم کنیم اما کمبودهایی در نیروی انسانی و فضاها و وسایل کمک آموزشی داریم اما نباید این مشکلات مانع تربیت فرزندان صالح در جامعه فرهنگیان شود.

وی افزود: مسائل و مشکلات شما را با مقامات بالا و وزیر اسبق و فعلی در میان گذاشتم و امیدوارم با کمک این بزرگواران بر این مشکلات فائق آییم.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش بسیاری در جذب مربیان پیش دبستانی و معلمان ضمن خدمت شد که با همکاری مسئولان توانستیم مشکل 180 نفر را در این حوزه رفع کنیم و امیدواریم 37 نفر باقی‌مانده هم با کمک مدیر کل آموزش و پرورش نیز جذب خواهند شد.

طیار افزود: متاسفانه پوشش تحصیلی شهرستان نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است و باید تدابیر لازم در این جهت اندیشیده شود و ما در ابتدای سال جاری تحصیلی در مقطع دهم ترک تحصیل گسترده داشتیم که بسیار نگران‌کننده است.

وی اظهار کرد: یکی از عوامل آسیب‌های اجتماعی، کم‌سوادی و بی‌سوادی در جامعه و ترک تحصیل است و هر طرح و برنامه‌ای در جهت شناسایی و جذب این افراد از طرف شما قابل اجرا خواهد بود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در راستای اهداف تعیین شده تا سال 1404، با وجود مشکلات و تنگناها باید دانش‌آموزان پرسشگر و کنش‌گر را تربیت کنیم تا نظام جمهوری اسلامی را تقویت کنند.

طیار اظهار داشت: مدیران و معلمان 2 وظیفه خطیر در قبال فرزندان و دانش‌آموزان دارند که یکی تربیت دانش‌آموزان و فرزندان باسواد و پویا است که با وجود کمبود امکانات و تجهیزات باید بتوانیم با طرح‌های خلاقانه، این مشکلات را برطرف کنیم.

وی گفت: یکی از معضلات ما در امر آموزش، معلم محوری و آموزش طوطی‌وار است که اگر ارتباط دو سویه برقرار شود ضمن پویایی و کسب اطلاعات و سواد بیشتر دانش آموزان، سبب افزایش اعتماد به نفس و اجتماعی شدن آنان می‌شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وظیفه دوم مدیران، تعلیم توام با پرورش است و این دو مکمل یکدیگر و باید در کنار هم به آن پرداخته شود.