مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: متاسفانه بیش از 60 درصد معلمان دوره ابتدایی استان گلستان شرایط علمی لازم را ندارند و با این وضع ما چه انتظاری می‌توانیم از دانش‌آموزان داشته باشیم.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا وطنی ظهر امروز در همایش مدیران مدارس شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: مدرسه باید فرهنگ جامعه و روش زندگی را اصلاح کند و هدایت‌گر جامعه باشد.

وی افزود: با توجه به تکنولوژی و فضای مجازی متاسفانه خانواده‌ها با وجود اینکه در کنار هم هستند اما روزی تنها 17 دقیقه با هم هم‌کلام می‌شوند اما در مدرسه این زمان به 5 ساعت می‌رسد که باید از این فرصت استفاده کرده و اگر دانش و مهارت بالایی داشته باشیم می‌توانیم نیازهای جامعه امروز و فردا را به درستی تشخیص دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان تصریح کرد: باید در امر پرورش و بیان گفتمان‌هایی مانند اقتصاد در اسلام، سیاست در اسلام، شورا در اسلام، دموکراسی دو اسلام و موارد دیگر به دانش آموزان و روحانیون صاحب‌نظر را تربیت کنیم و خمیر مایه تربیت اطلاعات درست است.

وطنی افزود: برای پیشگیری از هرگونه آسیب اجتماعی و تربیت و پرورش صحیح یک‌پنجم از اوقات هفتگی در زمینه آموزش را کم کرده و به پرورش اختصاص دهیم و شعار امسال ما نیز " تاکید بر آموزش برای درخشندگی کارنامه پرورش" است.

وی ادامه داد: مدیران مدارس باید دیوار مدرسه را برداشته و با حوزه‌های مختلف مانند بهداشت، مذهب،سلامت و غیره ارتباط برقرار کنند و با تعامل دستگاه‌های اجرائی، اجتماعی بودن را به دانش‌آموزان یاد دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: آموزش و پرورش ظرفیتی به نام شوراهای آموزش و پرورش دارد و نحوه استفاده از آن هنر نیاز دارد زیرا ما با تمام دستگاه‌های اجرایی تفاهم‌نامه منعقد کردیم و استفاده از این ظرفیت به هنر و خلاقیت مدیران بستگی دارد.

وطنی اظهار داشت: متاسفانه 60 درصد از معلمان دوره ابتدایی استان شرایط علمی لازم را ندارند و مهارت‌های لازم در تعلیم و تربیت، انگیزه و نگرش درست به تعلیم و تربیت در بیشتر معلمان نیست و با این وضع ما چه انتظاری می‌توانیم از دانش‌آموزان داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: قبول داریم در جامعه مشکل و معضل بیکاری داریم اما ماموریت آموزش و پرورش رفع این مشکل نیست و این سازمان نیاز به نیرو دارد اما باید این نیروها از زمان دریافت مدرک دیپلم در دانشگاه فرهنگیان آموزش‌های لازم را ببینند و دولت نیز برای تحصیل و آموزش این افراد هزینه می‌کنند تا آینده جامعه که همانا دانش‌آموزان هستند به دست افراد متخصص بیفتد.

وی اظهار کرد: در سال آینده برای تقویت دانشگاه فرهنگیان در کمیسیون آموزش عالی باید تصمیماتی گرفته شود زیرا ما تا 5 سال آینده نیاز به 300 هزار معلم داریم و هر سال دانشگاه فرهنگیان تنها 10 هزار معلم را تربیت می‌کنند که تقویت و توسعه دانشگاه فرهنگیان ضروری است، زیرا در دانشگاه‌های دیگر مدرک غیرمرتبط با آموزش و پرورش داده می‌شود.

وی درباره ساختمان اداری آموزش و پرورش گنبدکاووس هم گفت: سال‌های گذشته ساختمان آموزش و پرورش واقع در چهارراه شریعتی به سپاه واگذار شد و ساختمان فعلی گرفته شد که متاسفانه این ملک مربوط به بنیاد علوی بوده و اکنون نیز برای دریافت ملک خود شکایت کرده و از آنجائی که باید دفتر حقوقی ریاست جمهوری نظر دهند پیگیر هستیم و در حال طی مراحل آن هستیم اما از طرف دیگر هم با تخصیص اعتبارات، در یکی، دو سال آینده این ساختمان تحویل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان درباره استخر فرهنگیان هم گفت: همه فرهنگیان شهرستان هر یک اگر یک میلیون تومان مشارکت کنند می‌توانند این استخر را احداث کنند در غیر این‌صورت ما این آمادگی را داریم تا با همکاری اداره ورزش و جوانان در همه مدارس دخترانه سوله ورزشی زده که در زمان آموزشی، آموزش و پرورش و در دیگر زمان‌ها، اداره ورزش و جوانان از آن بهره‌مند شود.