رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی در استان گلستان از امروز آغاز به‌کار کرد و ثبت نام در سامانه ثنا الزامی شد.

به گزارش مرور نیوز، هادی هاشمیان در مراسم راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک در گلستان اظهار داشت: با فراگیر شدن سامانه ابلاغ الکترونیک از این پس استفاده از حساب کاربری ثنا برای مراجعان به دادگستری‌های گلستان الزامی شد.

وی افزود: با راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک و حذف ابلاغ کاغذی، همه اوراق قضایی برای ابلاغ به حساب کاربری اشخاص ثبت‌نام شده فرستاده می‌شود و دیگر هیچ ماموری برای ابلاغ برگه اخطاریه و احضاریه جلوی منزل افراد حضور نمی‌یابد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به نشانی www.sana.adliran.ir برای پیش ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری اقدام و برای تائید آن در گرگان به دفاتر خدمات قضایی و در دیگر شهرستان‌ها به دادگستری‌ها مراجعه کنند.

به گفته وی افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش تجدید وقت پرونده‌ها به علت مشکلات موجود در ابلاغ کاغذی اوراق قضایی و صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها از اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

هاشمیان با بیان این که با ایجاد حساب کاربری قضایی، از این پس ابلاغ کاغذی در محاکم استان حذف می‌شود، گفت: علاوه بر مراجعین به دستگاه قضایی، همه مردم استان نیز می‌توانند حساب کاربری قضایی برای خود ایجاد کنند.

وی گفت: پس از ارسال اوراق قضایی، پیامک نیز در چند مرحله برای طرفین پرونده فرستاده می‌شود تا از ارسال اوراق قضایی به حساب کاربری خود آگاه شوند و به آن مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان اظهار کرد: افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها، کاهش تجدید وقت پرونده‌ها به علت مشکلات موجود در ابلاغ کاغذی اوراق قضایی و صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها از اهداف راه‌اندازی این سامانه است.