مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی از دستگاه‌ها به خاطر غفلت در مورد سالمندان گلایه کرد و گفت: باید بسترسازی در زمینه نگهداری سالمند در منازل ایجاد شود.

به گزارش مرور نیوز، حسن استوارآذر ظهر امروز در جلسه شورای سالمندان اظهار کرد: باید دبیرخانه شورای سلامت بیشتر از این فعال‌ شود.

وی با بیان اینکه از تمام دستگاه‌ها در زمینه غفلت در مورد سالمندان گلایه داریم، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد با اقدامات صورت گرفته در زمینه مسائل سالمندان بسیار قابل قدردانی هستند، مجموعه‌های دیگر به صورت تمام و کمال در این راه باید گام بردارند.

استوارآذر با اشاره به اینکه تا پایان سال باید جلسه دیگری برای این شورا در استانداری برگزار کنیم و 27 مصوبه را پیگیری کنیم، افزود: متاسفانه تا به امروز هفت مصوبه اجرا شده و باید مابقی مصوبات انجام گیرد.

این مسوول با اشاره به اینکه براساس مبانی اعتقادی و دینی مردم به مسئله سالمندی باید توجه ویژه داشته باشند، گفت: متاسفانه برخی تحت تاثیر فرهنگ غرب وظایف خود را در قبال سالمندان انجام نمی‌دهند و باید از طریق رسانه‌ها، مطبوعات، رسانه‌ها به صورت لازم و شایسته وارد شویم.

استوارآذر خاطرنشان کرد: برای فعال کردن تشکل‌های غیردولتی و خانواده به منظور فرهنگ‌سازی و آموزش باید وارد عمل شد.

مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و دانشگاه‌ها بهترین نهاد در راستای فرهنگ‌سازی هستند، گفت: متاسفانه از فرهنگ ما بعد از فوت همسر، زنان رغبت به ازدواج مجدد نداشته و به علت عشق و عاطفه فرزندان حاضر به نگهداری والدین در خانه سالمند نیستند ولی بعضاً این سالمندان نیاز به درمان و مراقبت ویژه دارند.

استوارآذر تصریح کرد: باید بسترسازی در زمینه نگهداری سالمندان در منازل ایجاد شود تا فرزندان بتوانند به راحتی از لحاظ خدمت‌رسانی مناسب به والدین وارد عمل شوند.

مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه اهتمام ویژه به مسائل سالمندان در استان صورت گرفته، گفت: مصوبه‌ای باید اجرا شود تا مجتمعی برای خدمات رفاهی به سالمندان احداث شود و این امر باید جزو برنامه‌های شهرداری‌های مناطق انجام گیرد.

وی با بیان اینکه موضوع سالمند و سالمندی هسته کلیدی سند تدبیر و امید است، گفت: با توجه به اینکه در جلسه چهارم شورای سالمندی موضوعات خوبی مطرح شد ولی باید با دستور کار منظم و تدوین برنامه‌ها به طرح‌ها سرعت دهیم.