معاون عمرانی استاندار البرز گفت: توسعه طرح‌های زیست محیطی در استان البرز ضروری است.

به گزارش مرور نیوز، خسرو ارتقایی ظهر امروز در نشست پسماند البرز اظهار داشت: باید از الگوهایی زیست محیطی کشورهای موفق در این زمینه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از مهمترین اقداماتی که باید در این استان انجام دهیم طرح جامع مدیریت پسماند است که می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی را در محیط زیست داشته باشد.

این مسوول با بیان اینکه استان البرز نیازمند اجرای طرح‌های مدیریت پسماند است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید این طرح‌ها در این استان اجرایی شود.

ارتقایی با اشاره به اینکه هر شهر براساس نیازش باید طرح‌های جامع مدیریت پسماند را اجرایی کند،‌ افزود: اجرای این طرح نیازمند اجرای اقدامات کارشناسی شده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود شهرک‌های صنعتی در این استان خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت این شهرک‌های صنعتی در استان البرز لذا لازم است تا طرح جامع مدیریت پسماند صنعتی نیز در این استان به مرحله اجرا درآید.

به گفته این مسوول در این راستا باید با اقدامات کارشناسی شده از سوی کارشناسان محیط زیست در شهرک‌های صنعتی استان البرز نیز اجرایی شود.

ارتقایی تسریع در اجرای طرح جامع مدیریت پسماند صنعتی در این استان را خواستار شد و تأکید کرد: اداره کل محیط زیست استان البرز لازم است تا در مدت زمان کوتاهی اقدامات لازم برای اجرای این طرح را انجام دهد.