مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با انجمن اسلامی بازار تبریز، باید صنوف بازار تبریز در طول ایام عید نوروز باز بوده و از حضور گردشگران داخلی و خارجی برای توسعه اقتصادی استان استفاده کنند.

به گزارش مرور نیوز، مرتضی آبدار ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه 2 هزار و 500 مورد بازدید از مراکز گردشگری استان در سال جاری صورت گرفته است اظهار داشت: میراث فرهنگی استان به همراه تمامی دستگاه‌های اجرایی برای استقبال هرچه بهتر و بیشتر از مسافران نوروزی اقدام کردند که خوشبختانه استقبال خوبی از این استان صورت گرفته است.

وی افزود: در راستای استقبال شایسته از گردشگران داخلی و خارجی، ایجاد نظام مناسب پاسخگویی، استمرار طرح نظارت بر تاسیسات و واحدهای گردشگری، ایجاد امکانات مناسب در اتوبان پیامبر اعظم، تحلیل آمار عملکردها، اجرای برنامه‌ها متنوع فرهنگی و اجتماعی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل در سال آتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اهم اقدامات این اداره کل در سال جاری اظهار داشت: صدور 208 مورد اخطاریه کتبی، صدور 320 تذکر کتبی و برگزاری بیش از 114 جشنواره مختلف فرهنگی و هنری در شهرستان‌های استان از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال جاری توسط اداره کل است.

آبدار همچنین از بازدید 2 هزار و 500 مورد از مراکز گردشگری استان در سال جاری خبر داد.

وی بر ضرورت تمرکز اصلی این اداره‌کل برای آماده‌سازی استان برای تبریز 2018 تأکید کرد و گفت: شمارش معکوس برای این اتفاق عظیم فرهنگی در استان آغاز شده که امیدواریم کلانشهر تبریز نمره قابل قبولی در این زمینه کسب کند.

آبدار افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با انجمن اسلامی بازار تبریز، باید صنوف بازار تبریز در طول ایام عید نوروز باز بوده و از حضور گردشگران داخلی و خارجی برای توسعه اقتصادی استان استفاده کنند.