فرماندار نوشهر گفت: تجهیزات نیروگاه برق غرب مازندران به نوشهر انتقال یافت.

به گزارش مرور نیوز، علی شادمان درجمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد فضای مناسب بعد از برجام اظهار کرد: یکی از نتایج برجام، انتقال توربین 400 تنی از کشور ایتالیا به بندر نوشهر بود که بعد از وارد شدن به بندر نوشهر به محل احداث نیروگاه برق سیکل ترکیبی تک محور 460 مگاواتی نوشهر منتقل شد.

وی با بیان اینکه همه تدابیر لازم برای انتقال تجهیزات به نیروگاه از قبل از انتقال انجام داده شد، تصریح کرد: در زمان پیک بار، میزان مصرف برق غرب استان مازندران 500 مگاوات است و این نیروگاه 460 مگاواتی است که به همراه اقمار کنار آن به تنهایی می‌تواند کل برق غرب مازندران را در زمان پیک بار تأمین کند.

شادمان از ادامه عملیات اجرایی نیروگاه زباله‌سوز نوشهر خبر داد و گفت: امیدواریم بودجه‌ای که دولت به این نیروگاه تخصیص داده است هر چه زودتر تحقق یابد تا عملیات اجرایی نیروگاه زباله با سرعت بیشتری ادامه یابد. در این میان اختلاف نظرهایی با دستگاه‌های نظارتی درباره نیروگاه زباله سوز نوشهر وجود داشت که در حال حاضر برطرف شده است و تلاش بر این است تا روند احداث و اجرا تسریع شود.

شادمان با اشاره به اتمام فاز نخست آزادسازی ساحل نوشهر به طول 4 کیلومتر در حوزه شهری، اظهارکرد: این قسمت دارای 121 مالک بود و در حال حاضر اصلاح مسیرها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های چگونگی بهره‌برداری از ساحل در حال فراهم شدن است، خاطرنشان‌کرد: زیرساخت‌ها در حال آماده‌سازی است و اکنون نیز در منطقه تالار سینا، یک دستگاه بولدوزر در حال کار است تا اختلاف سطح‌ها برطرف شود.

فرماندار نوشهر به بهره برداری و زیرسازی به طول یک کیلومتر در این مسیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذار در حال مطالعه است و چنانچه شرایط سرمایه‌گذار با منافع مردم و شهروندان مطابقت داشته باشد با او بیشتر مذاکره می‌شود. در این چهارکیلومتر آزادسازی شده مبلمانی، طراحی و به زیبایی شهر افزوده می‌شود تا مردم شهر و سپس گردشگران از این فضا لذت ببرند و باید گفت این موضوع تأثیر زیادی بر بازار و اقتصاد منطقه دارد.

وی با بیان اینکه فرصت‌های تفریحی آب و ساحل فراهم می‌شود تا آرامش روحی برای عموم به ارمغان بیاورد، یادآور شد: نگاه ما این است این ساحل طوری طراحی شود که تنها برای اقشار خاصی نباشد بلکه همه مردم بتوانند استفاده کنند و اگر فردی تمکن مالی نیز نداشته باشد دسترسی به چشم‌انداز ساحل برایش فراهم باشد.

این مسوول خاطرنشان‌کرد: فاز بعدی آزادسازی ساحل در نوشهر از منطقه "فارسیجانی" تا "مزگا" به طول حدود 6 کیلومتر در حال انجام است و دستگاه‌های مرتبط در حال همکاری و ایجاد شرایط لازم هستند.

شادمان از فراهم بودن امکان طراحی بازارچه مرزی در بخش روستایی و ایجاد اشتغال‌زایی بیشتر خبر داد و متذکر شد: دنبال سرمایه‌گذار در این بخش هستیم تا بستر لازم فراهم شود.