مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: براساس برنامه‌ریزیهای انجام شده امسال 9 هزار تن انواع ماهیان گرم‌آبی و سردآبی در استان اردبیل تولید می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، میرآرمان واعظی صبح امروز در جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویتهای اساسی شیلات و آبزیان استان اردبیل ارتقای تولید ماهیان سردآبی و گرمابی است و با برنامه‌ریزیهای انجام شده امسال 9 هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در استان اردبیل تولید می‌شود که در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه تولید ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در استان اردبیل نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است، گفت: تولید ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در سال گذشته 8 هزار تن بوده که هم‌اکنون مقدار تولید به 9 هزار تن افزایش یافته است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل تصریح کرد: یکی یا از اولویتهای اساسی در استان اردبیل افزایش سرانه مصرف ماهی بوده که در این زمینه نیاز است خانواده‌ها و مردم اهتمام ویژه‌ای به مصرف ماهی داشته باشند تا بتوانیم سرانه مصرف ماهی در اردبیل را بالا ببریم.

واعظی بیان کرد: در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در استان بیش از 10 کیلوگرم است که در صدد هستیم در مدت زمان مشخص این سرانه را افزایش دهیم چرا که مصرف ماهی به مانند یک نوع دارو بوده و تاثیرات بسزایی در سلامت مردم دارد و نیاز است مردم به مصرف ماهی رغبت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل شیلات استان اردبیل افزود:‌ در حال حاضر استان اردبیل ظرفیت تولید 30 هزار تن آبزی‌ و ماهی را دارد که برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی انجام شده تا بتوانیم در این مدت به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی اظهار کرد: از برنامه‌های اساسی شیلات استان برگزاری جشنواره‌های آبزیان و غذاهای دریایی است که این جشننواره به صورت مداوم در مناطق مختلف استان اردبیل برگزار می‌شود تا بتوانیم با پخت غذاهای آبزی سلامت مردم را ارتقا دهیم.

در این مراسم شرکت کنندگان انواع پخت ماهی را به معرض نمایش گذاشتند و از نفرات برتر این جشنواره با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.