استاندار کرمان گفت: هم سنگ بودن فعالیت های اقتصادی و فرهنگی از برنامه های استانی است و باید اقتصاد مقاومتی با مقوله فرهنگ پیش برود.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا رزم حسینی صبح امروز چهارشنبه 29 دیماه در نشست تدوین پیوست های فرهنگی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: تاکید مقام معظم هبری همواره این بوده که درهر کاری که در کشور انجام می شود پیوست های فرهنگی هم لحاظ شود.


وی افزود: اقتصاد مقاومتی که در استان کرمان آغاز و تا امروز مسیر بسیار امید بخشی را طی و با مدلی که در قلعه گنج تمرین کرده است توفیقات بسیار چشمگیری در حوزه اجتماعی واقتصادی مشاهده و منجر به اجرای این مدل در سایر نقاط کشور نیز شده است.

رزم حسینی بیان کرد: اکنون تدوین پیوند فرهنگی در اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد و باید این مساله مرحله به مرحله در کنار فعالیت های اقتصادی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کرمان گفت: البته به دلیل اینکه موضوعات فرهنگی از حساسیت بالایی برخوردار است باید از قبل خودمان به اغنای فکری و کاری برسیم تا اگر مبحث و طرحی را تهیه می کنیم در عمل امکان پذیر هم باشد و از آنجا که تعداد دستگاه های فرهنگی زیاد است، علاوه بر هماهنگی بین این دستگاه ها، باید بخش غیردولتی هم به عنوان یک سند قابل اجرا به عنوان اقتصاد مقاومتی مناطق استان تعریف و در اختیار موسسات قرار گیرد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه هویت دادن به مردم منطقه از بندهای این سند است، تصریح کرد: اکنون این مساله در قلعه گنج کاملا مشهود است و مردم امروز افتخار می کنند که قلعه گنجی و نقطه مورد توجه استان و ایران هستند.

وی همچنین با بیان اینکه کار فرهنگی صرفا کمک کردن به خانه عالم نیست تاکید کرد: تبعات کار فرهنگی متعدد و متفاوت است و ما هم در این زمینه عجله ای نداریم بلکه باید به تدریج اقدامات لازم انجام شود، ضمن اینکه ممکن است با یک برنامه ورزشی کاری انجام شود که بخشی از مقوله هویت دادن را تعریف کند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه ضرورت پیوست های فرهنگی احساس می شد و می شود و باید توجه شود که هزینه هایی که صرف می شود حتما موثر واقع گردد گفت: هم سنگ بودن فعالیت های اقتصادی و فرهنگی از برنامه های استانی است و باید اقتصاد مقاومتی با مقوله فرهنگ پیش برود و این دو جداشدنی نیست.


استاندار کرمان یادآور شد: همه الگوی اقتصاد مقاومتی استان کرمان را قابل قبول دانسته اند و در حال حاضر با استفاده از این الگوی استان، 150 موسسه ملی در صدد هستند همین مسوولیت های استان کرمان را در تمام کشور پیاده کنند.

رزم حسینی با موفق و کاربردی خواندن ایده اقتصاد مقاومتی در استان کرمان خاطرنشان کرد: برای تکمیل این کار باید بستر فرهنگی نیز فراهم شود و در این زمینه باید به سراغ جزئیات برویم و وظایف دولت و موسسات مشخص شود.