معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: خوشبختانه امسال در کشور 40 تن بذر پرورشی کلاس 2 با رشد 5 برابری تولید شده است.

به گزارش مرور نیوز، اسکندر زند بعد از ظهر امروز در دیداری با محققان و کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل اظهار داشت: تاکنون 150 مورد از دستاوردهای یافته‌ای و 30 رقم از بذور انواع محصولات کشاورزی به صورت گواهی شده و اصلاح شده در دسترس کشاورزان قرار دارد که به طور عملی در مسیر تولید مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در ادامه فعالیت‌های اصلاحی و تحقیقی بر روی بذور محصولات کشاورزی عملیات تولید انبوه و تجاری‌سازی 180 مورد دیگر از بذر انواع محصولات کشاورزی نیز در دست اقدام است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این رقم به 200 مورد نیز برسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به مراحل بسیار حساس و مهم تحقیقات کشاورزی گفت: برای نخستین بار درکشور 40 تن بذر پرورشی کلاس 2 تولید شده است که این میزان تولید نسبت به سال مشابه رشد 5 درصدی را نشان می‌دهد.

زند بیان کرد: این میزان بذر برای تکثیر تجاری در اختیار بخش‌های خصوصی معتبر و کشاورزان پیشرو قرار گرفته است تا با تولید انبوه آن در سالهای آتی بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی در بخش کشاورزی باشیم و از ظرفیت بخشهای خصوصی در این زمینه به نحو احسن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری و مشارکت مسئولان و دستگاههای اجرایی مربوطه گامهای موثری در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی برداریم و زمینه رشد و توسعه کشور را در بخش کشاورزی فراهم کنیم، چرا که بخش کشاورزی سبب رشد و توسعه سایر بخشها از جمله بخش اقتصادی کشور خواهد شد.