نماینده ولی فقیه در ‌فارس با بیان اینکه تاکنون از رسانه‎های استان ‌گلایه‎ای نداشته‎ام، گفت: رسانه‎های ‌فارس تاکنون خوب عمل کرده‌اند و تلاش دارند مشکلات جامعه را به خوبی منعکس کنند.

به گزارش مرور نیوز، آیت‎الله اسدالله ایمانی بعدازظهر امروز در دیدار با اهالی رسانه استان فارس به نقش پیش‎برندگی رسانه‎ها در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات به موقع رسانه‎ها سبب می‎شود که جامعه رو به جلو حرکت کند و این روحیه در رسانه‎های استان فارس دیده می‎شود که باید آن را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون از رسانه‎های استان فارس گلایه‎ای نداشته‎ام گفت: رسانه‎های استان فارس تاکنون خوب عمل کردند و تلاش دارند مشکلات جامعه را به خوبی منعکس کنند لذا باید این روحیه را حفظ و در همین مسیر گام بردارند.

امام جمعه شیراز در این دیدار صحبت‎های خبرنگاران را شنید و به سئوالات آنها پاسخ داد، یکی از مهم‎ترین دغدغه‎های خبرنگاران وضعیت شورای فرهنگ عمومی و مصوبات آن بود که نماینده ولی فقیه در استان فارس در این باره بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی بودجه دولتی ندارد و یک مرکز پژوهش متشکل از استادان دانشگاه و فرهنگ‌وران استان فارس دارد که مسائل را بررسی و در صحن شورا بیان می‎کنند.

وی با بیان اینکه مواردی که این مرکز بیان می‎کند در جلسه شورا بررسی می‏‎شود، گفت: موارد تصویب شده از طریق دبیر شورا که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی است به استانداری اعلام می‎شود و استانداری هم باید به دستگاه‎های دولتی ابلاغ کند که گاه دستگاه‎های دولتی مصوبات را اجرا نمی‎کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با گلایه از اینکه برخی از دستگاه‎های دولتی نسبت به اجرای مصوبات بی‎اعتنا هستند، افزود: این امر می‎تواند از سوی رسانه‎ها و استانداری مطالبه شود که چرا برخی از ادارات مصوبات را اجرا نمی‎کنند و نسبت به آن با بی‎اعتنایی برخورد می‎کنند.

آیت‎الله ایمانی با اشاره به عنوان سومین حرم اهل بیت که از سوی مقام معظم رهبری برای شیراز و استان فارس مطرح شد، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب برای شیراز طرح‎هایی داشتند که برای مقابله با آن باید خدمات اسلامی و انقلابی بیشتری از سوی مسئولان انجام شود و عنوان سومین حرم اهل بیت به همین منظور بوده است.

وی وجود حرم احمدبن موسی را دلیل اطلاق این عنوان ذکر کرد و اظهار داشت: برای تحقق سومین حرم اهل بیت باید الزامات آن را انجام داد که یکی از آنها سهولت دسترسی مردم به این حرم مطهر است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه احداث یک خیابان سبب سهولت دسترسی به حرم می‎شود، گفت: برای احداث این خیابان مشکلات و موانع بسیاری را به وجود آوردند در حالی که در گذشته این موانع برای احداث خیابان نبود، باید مسئولان در این زمینه پاسخگو باشند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با ابراز تأسف از این‌که حکومت‌ها و حکومت‌گران در شرایطی نیستند که برای مسائل فرهنگی حاضر به سرمایه‌گذاری جدی باشند گفت: البته همواره در طول تاریخ این‌گونه فرهنگ مظلوم بوده است.

ایمانی بروز مشکلات امروز جامعه را ناشی از بی‌توجهی و یا کم‌توجهی به فرهنگ دانست و گفت: امروز شاهدیم دیگران با امکاناتی که دارند حرکت‌های خود را به جلو می‌برند که ظهور گروه‌های تکفیری نیز حاصل یک کار فرهنگی 100 ساله است.

وی تصریح کرد: آل سعود از آغاز بخشی از درآمد نفتی خود را به این حرکت فرهنگی اختصاص داده که نه در یک کشور بلکه در تمام جهان آن را ترویج دهد و امروز می‌بینیم این سرمایه‌گذاری 100 ساله نظم و امنیت دنیا را برهم زده و اساس دنیای اسلام را زیرورو کرده است.