دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و مشاور ارشد رئیس جمهوری گفت: در حالی که مناطق آزاد محلی برای تولید و صادرات است، عده ای ورود کالای قاچاق به داخل کشور را به مناطق آزاد نسبت می دهند.

به گزارش مرورنیوز از ارومیه، اکبر ترکان در جمع کارآفرینان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه قاچاق کالا به صورت گسترده در مناطق آزاد کشور وجود ندارد، افزود: وضعیت تولید، صادرات و جذب تکنولوژی در مناطق آزاد بهتر از سرزمین اصلی است. 


وی با بیان اینکه خط مشی مناطق آزاد بند 11 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: به پدیده قاچاق از مناطق آزاد به هیچ وجه اعتقادی ندارم و تحرک در این مناطق برای تولید و صادرات چشم گیر است.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت های مناسب عمرانی و زیربنایی در منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: حرکت رو به جلوی منطقه آزاد ماکو با احداث فرودگاه، راه اندازی پایانه صادراتی و افزایش تعداد واحدهای تولیدی و غیره آغاز شده است.


وی با اظهار خرسندی از مراحل پیشرفت فرودگاه ماکو اظهار کرد: با راه اندازی پروازهای این فرودگاه در ماه های آتی، منطقه آزاد ماکو به قطب صنعتی و تولیدی تبدیل می شود. 


وی رونق بخش تولید در منطقه آزاد ماکو را خواستار شد و ادامه داد: انجمن کارآفرینان منطقه باید تشکیل و حقوق تولیدکنندگان از سوی آنان پیگیری و حاصل شود. 


دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور همچنین در جلسه ای با حضور مدیران سازمان منطقه آزاد ماکو، طرح توسعه خطوط ریلی این منطقه را مورد بررسی قرار داد؛ در این جلسه گزینه های اتصال ریلی ایران و ترکیه و مزایا و معایب هر یک از مسیرها بررسی شد.