معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: قبل از برجام دشمنان ایران برگ برنده ای در دست داشتند و موضوع ایران هراسی را می خواستند در دنیا جا بیندازند ولی امروز با به ثمر نشستن برجام، ما مدعی هستیم و از جایگاه متهم در دنیا فاصله گرفته ایم.

به گزارش مرورنیوز از ارومیه، علیرضا رادفر روز چهارشنبه در کارگروه زنان و خانواده آذربایجان غربی با گرامیداشت 27 دی ماه سالروز اجرایی شدن برجام افزود: برجام، تصمیم نظام بود که دولت دکتر روحانی با ذکاوت و مدیریتی که داشت، توانست آن را به نتیجه برساند.


وی اظهار کرد: با وجود اینکه برخی اهداف برجام محقق نشده است، اتفاقات بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته که بهبود وضعیت سرمایه گذاری، بیمه محصولات صادراتی ایران، ایجاد اقبال جهانی برای کشورمان در دنیا و تحرک خوب بخش دیپلماسی از آن جمله است.


وی با ابراز تاسف از اینکه امروز همه مشکلات را به گردن دولت می اندازند، اضافه کرد: همه باید بدانند که تضعیف دولت، تضعیف نظام است.


وی ادامه داد: امروز تا حد زیادی توانسته ایم اروپا را همراه خود کنیم و میزان تولید نفتمان را به چندین برابر پیش از برجام برسانیم که این ها موفقیت های قابل توجه پس از برجام است.
رادفر افزود: نباید سیاه نمایی کرد و باید کارهای انجام شده و موفقیت های نظام و دولت به مردم گفته شود و از این موفقیت ها دفاع لازم صورت گیرد.


وی با اشاره به 27 دی ماه به عنوان نخستین سالروز اجرای برجام گفت: ما با دنیایی که با همه توان کشورمان را تحریم کرده بود، وارد مذاکره شدیم و توانستیم حقانیت خود را به جهان ثابت کنیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: پس از برجام و با تلاش دولت تدبیر و امید، رشد اقتصادی کشورمان به 4.6 درصد رسیده که این امر نیز نشان دهنده ایجاد روند رو به رشد برای کشورمان است.


وی در بخش دیگری با تاکید بر حمایت از زنان در عرصه های مختلف اظهار کرد: حمایت از زنان ضروری است چرا که این قشر می توانند در عرصه های گوناگون از جمله کارآفرینی، نقش آفرین باشند.


وی اضافه کرد: در کنار فعالیت های سنتی بخش کشاورزی، به دنبال صنعتی کردن این بخش نیز باید باشیم که در این خصوص استفاده از ظرفیت زنان روستایی و متخصصان بخش کشاورزی بسیار مهم و اساسی است.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی پتانسیل های زیادی در حوزه کشاورزی دارد که باید از این ظرفیت برای صادرات بیشتر به کشورهای مختلف و ارتقای شاخصه های اشتغال بهره ببریم.


رادفر با اشاره به مبارزات حجت الاسلام حسنی با رژیم ستمشاهی گفت: این شخصیت بزرگوار نقش بسیار بزرگی در مبارزات مردم آذربایجان غربی با رژیم ستمشاهی داشتند و جانفشانی های زیادی با همراهی مردم در آن دوران انجام دادند که امیدواریم بتوانیم از وجود ایشان بیش از پیش بهره ببریم.


شهلا تاجفر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به 27 دی سالگرد اجرایی شدن برجام گفت: برجام تاثیر بسیار زیادی در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سلامت جامعه داشته و توانسته است تاثیرات جبران ناپذیر تحریم ها را جبران کند.


وی اضافه کرد: در حوزه کارآفرینی نیز در سال های گذشته فرصت های زیادی از بین رفت که باید این امر را جبران کنیم.


وی اظهار کرد: نقش زنان روستایی در بحث اقتصادی و اشتغالزایی بسیار مهم و اساسی است که با توجه به این امر و تدابیر ویژه دولت تدبیر و امید، در صدد هستیم در حوزه اقتصادی مشارکت زنان به ویژه زنان روستایی را افزایش دهیم.