رئیس کمیته امداد منطقه یک بیرجند گفت: 20 سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش امداد بیرجند در ایام الله دهه فجر اهدا می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، سید حمیدرضا حسینی امشب در جمع خبرنگاران، به تشریح ویژه برنامه‌های دهه فجر کمیته امداد منطقه یک و دو بیرجند پرداخت و اظهار داشت: در طول دهه فجر طرح‌های اشتغالزایی به 23 خانواده تحت پوشش این نهاد با اعتبار سه میلیارد و 910 میلیون ریال اهدا می‌شود.

وی از برگزاری 12 کارگاه آموزشی در ایام الله دهه فجر در بیرجند خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه شخصیت شناسی امام(ره)، کارگاه آموزشی نقش جوانان در حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی، دوره آموزشی خانواده‌های مشمول طرح اکرام و کارگاه آموزشی نقش ولی فقیه در هدایت و پیروزی انقلاب اسلامی از جمله کارگاه‌های آموزشی در طول دهه فجر است.

رئیس کمیته امداد منطقه یک بیرجند تبیین کرد: در طول دهه فجر 20 سری جهیزیه به ارزش 400 میلیون ریال به نوعروسان تحت پوشش این نهاد اهدا می‌شود.

حسینی بازدید مسؤولین از 30 خانواده تحت حمایت این نهاد، برگزاری مسابقه کتابخوانی تفسیر سوره فجر، برگزاری جشن‌های محوری با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و اعزام 82 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد به مشهد مقدس را از برنامه‌های دهه فجر اعلام کرد.

وی به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر اشاره کرد و اعلام کرد: یک واحد مسکونی به ارزش 400 میلیون ریال در روستای نوفرست، یک واحد مسکونی در روستای میریک و یک مسکن شهری در بیرجند در دهه فجر افتتاح می‌شود.

رئیس کمیته امداد منطقه یک بیرجند با بیان اینکه تأمین مسکن مناسب برای خانواده‌های تحت پوشش انگیزه و امید به زندگی را میان مددجویان بیشتر می‌کند، اضافه کرد: مسکن روستایی و شهری مددجویان تحت پوشش این نهاد با کمک بلاعوض کمیته امداد، بنیاد مسکن و وام قرض‌الحسنه بانک مهر ساخته می‌شود.

حسینی با بیان اینکه وام کارگشایی به مددجویان تحت پوشش امداد به منظور حل مشکلات معیشتی، فرهنگی و تحصیلی پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: وام کارگشایی به 200 خانواده تحت پوشش این نهاد به ارزش 5 میلیارد ریال پرداخت می‌شود.