دبیر هیئت امنا و رئیس موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی فرهنگ و هنر کشور از امکان راه اندازی مرکز جامع علمی کاربردی با محوریت فرهنگ و هنر در منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از منطقه آزاد قشم، محمد سلطانی فر در چهارمین همایش سراسری مدیران مراکز دولتی فرهنگ و هنر در قشم با بیان این مطلب گفت: با اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم آماده ایم مرکز علمی- کاربردی فرهنگ و هنر را در این جزیره راه اندازی کنیم.

وی افزود: راه اندازی این مرکز به رشته های فرهنگی و هنری محدود نخواهد شد بلکه این آمادگی وجود دارد تا با هماهنگی دانشگاه جامع علمی- کاربردی کشور، مرکزی جامع در قشم ایجاد شود که بتواند رشته های مورد نیاز این جزیره را در بر بگیرد.

رییس موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی فرهنگ و هنر کشور گفت: براساس یک نیازسنجی دقیق می توان رشته های مرتبط با صنایع فعال و توسعه محور در قشم را راه اندازی کرد.

او ادامه داد: هم اکنون 113 هزار نفر دانشجو در 101 مرکز علمی - کاربردی در 19 استان کشور مشغول تحصیل هستند که از این میان 21 مرکز دولتی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و 15 مرکز هم زیر نظر سازمان حج و زیارت فعالیت می کنند.

سلطانی فر بیان کرد: شش مرکز دیگر هم در قالب دانشکده خبر فعالیت می کنند و سایر مجموعه ها توسط بخش خصوصی اداره می شوند.

همایش دو روزه رئیسان دانشکده های علمی- کاربردی فرهنگ و هنر و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور به میزبانی سازمان منطقه آزاد قشم با هدف بررسی مسایل و مشکلات پیش روی فعالیت آنها در حال برگزاری است