مدیر آب و فاضلاب روستائی گنبدکاووس گفت: هم اکنون به 29 روستا و نقطه جمعیتی در شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، سیدمهدی حسینی امشب در جمع خبرنگاران درباره وضعت آبرسانی به روستاهای این شهرستان اظهار داشت: در بخش مرکزی 131 روستا و در بخش داشلی برون 30 روستا وجود دارد، که از این تعداد 29 روستا و نقطه جمعیتی با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان گنبدکاووس در منطقه گرمسیری و نیمه خشک قرار دارد و خشک بودن و یا تلخ و شور بودن سفره‌های زیرزمینی, دامداری‌ها و مرغداری‌های سنتی و صنعتی از آب روستایی استفاده می‌کنند.

مدیر آب و فاضلاب روستائی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: تعداد 160 دامداری و مرغداری و 3 میلیون قطعه جوجه و هزاران راس دام سبک و سنگین, که بیشتر در بالای گرگان‌رود واقع شدند از آب روستایی تغذیه و پرورش می‌یابند.

حسینی گفت: با توجه به نوسانات فشار آب در روستای اراز محمد آخوند از توابع بخش مرکزی, در حال احداث یک باب مخزن فلزی هوایی به حجم 100 مترمکعب هستیم.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: تاکنون این مخزن 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این عملیات بالغ بر 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با پایان این پرورژه 4 هزارو 610 مشترک این روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

حسینی افزود: به علت فرسودگی شبکه آبرسانی روستای ایمر ملا‌ساری از توابع بخش مرکزی و به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در حال تعویض شبکه فرسوده آب در این روستا هستیم.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: اجرای تعویض این شبکه به طول 15 هزارو 694 مترمربع با استانداردسازی 599 مورد انشعاب خواهد بود.

حسینی اظهار داشت: برای اجرای کامل این عملیات 4 میلیاردو 400 میلیون ریال اعتبار نیاز است و تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با اتمام آن 610 مشترک این روستا از آب شرب و سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.