نماینده مردم ‌پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس ‌گفت: نیاز است هر چه زودتر تکلیف شرکت کشت و صنعت مغان مشخص شود، چرا که در حال حاضر این امر سبب عقب‌ماندگی منطقه شده است.

به گزارشمرور نیوز، شکور پورحسین امشب در جلسه فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر نیرو در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه هم‌اکنون کشت و صنعت مغان با مشکلات زیادی مواجه شده و این امر عقب‌ماندگی و مشکلاتی را در منطقه به وجود آورده ‌که نیاز است هر چه سریع‌تر تکلیف این شرکت مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه باید برای مشخص شدن تکلیف شرکت کشت و صنعت مغان جلسه تخصصی با مسئولان ارشد برگزار شود، افزود: در این شرکت مشکلات زیادی وجود دارد که نیاز است واگذاری، اجاره، فروش و یا طرحهای مختلف دیگر بررسی شود و تصمیمات لازم هر چه سریع‌تر در این زمینه اتخاذ شود.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه طرح لایحه منطقه آزاد تجاری اردبیل به مجلس شورای اسلامی در آینده گفت: امیدواریم با اهتمام مجلس شورای اسلامی این طرح به تصویب برسد تا گام بزرگی در اشتغال و پویایی اقتصاد منطقه برداشته شود.

پورحسین خواستار اعتبارات ویژه برای مهار آب‌های مرزی در مغان شد و تصریح کرد: این یک پروژه اولویت‌دار برای مردم مغان است که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر دولت اعتبارات ویژه‌ای را به این امر اختصاص دهد.

وی با بیان این‌که 12 هزار و 900 هکتار از پروژه خداآفرین همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: باید جلسه‌ای برای بررسی نحوه اشتغال و عملیات اجرای پروژه پایاب خداآفرین انجام شود تا این امر به طور شفاف برای مردم مغان و مسئولان مربوطه مشخص شود.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی افزود: تکمیل تصفیه فاضلاب پارس‌آباد یکی از مطالبات مردم دشت مغان است که در این زمینه از دولت یازدهم انتظار داریم که این پروژه را در منطقه عملیاتی کنند تا دغدغه و نگرانی مردم برطرف شود.

وی با اشاره به حرف‌ها و حدیث‌ها در مورد رود اردس اظهار کرد: باید هر چه زودتر مسئولان مربوطه تکلیف این موضوع را مشخص کنند تا راهکارهای لازم برای این امر در منطقه انجام شود.