رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: از سال 94 تاکنون، آمار جرایم در این استان کاهش یافته است.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، خسروی وفا در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اصفهان، تصریح کرد: آمار پرونده های تشکیل شده در سال 94 تا 9 ماهه امسال در مقاسیه با سال های گذشته نشان می دهد که آمار جرایم از جمله سرقت در استان اصفهان بصورت چشمگیر کاهش یافته است.

وی در خصوص پرونده های طلاق نیز گفت: با تلاش همکاران در بخش های مختلف از جمله محاکم خانواده و شوراهای حل اختلاف 21 درصد از پرونده های طلاق توافقی به صلح و سازش منتهی شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه به گسترش فضای مجازی و تاثیر آنها بر جرایم اشاره کرد و افزود: شبکه های اجتماعی و فضای سایبری همانند شمشیر و تیغ دولبه، فواید و مضراتی دارد.

وی خواستار هوشیاری بیشتر نسبت به فضای سایبری و مجازی شد و افزود: با توجه به اینکه درصد بالایی از افراد جامعه در فضای سایبری و مجازی حضور دارند، این فضا تأثیرگذاری زیادی دارد.

خسروی وفا اظهارکرد: این فضا، فضایی واقعی محسوب می شود و دیگر نمی توان از آن به عنوان فضای مجازی یاد کرد.

وی، اقدامات سلبی صرف در مقابله با خطرات و جرایم حوزه فضای سایبری را کافی ندانست و افزود: اطلاع رسانی دقیق با نگاه پیشگیرانه، بارگذاری فرهنگی و ایجاد جاذبه های خاص و زیبا متناسب با فضای مجازی و سایبری و همچنین فعالتر شدن نهادهای فرهنگی از جمله راهکارهای مدیریت صحیح این حوزه به شمار می رود.