رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان از فعالیت 52 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای خصوصی در این شهرستان خبر داد و گفت: موافقت‌های اصولی برای ایجاد چهار مرکز جدید در لارستان صادر شده است.

به گزارش مرور نیوز، قدرت‌الله یادگاری‌فرد عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای با مراکز مختلف دارای تفاهم‌نامه همکاری است، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌های دولتی و پیام نور و علمی کاربردی، هنرستان هوانوردی پرواز لار، اداره زندان، بهزیستی، کمیته امداد و... مراکزی است که با فنی و حرفه‌ای لارستان همکاری دارند و کارشناسان این مرکز با قرار دادن کارگاه‌ها و اساتید در اختیار آن‌ها سعی بر بهبود سطح فنی افراد زیرپوشش این اماکن می‌کند.

وی افزود: مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان آمادگی این را دارد که ارگان‌های مختلف برای آموزش افراد خود کلاس‌های مدنظرشان را به این مرکز پیشنهاد دهند تا با ایجاد امکانات برای آن‌ها کلاس برگزار شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان بابیان اینکه در شهرستان‌های لارستان و گراش 52 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای خصوصی دارای مجوز تأسیس است، تصریح کرد: از این تعداد 35 آموزشگاه فعال و در 11 حوزه مشغول به فعالیت هستند.

این مسؤول به موافقت‌های اصولی برای ایجاد چهار مرکز جدید اشاره و خاطرنشان کرد: این مراکز قرار است مرکز فناوری اطلاعات در روستاهای بلغان و کورده و مرکز مراقبت زیبایی و صنایع غذایی و خدمات تغذیه‌ای در شهر اوز ایجاد کنند.

وی هدف از ایجاد آموزشگاه‌های آزاد را کاهش بار هزینه کلاس‌ها از دولت عنوان و یادآور شد: سعی شده است اگر کلاسی در آموزشگاه‌ها وجود دارد برای جلوگیری از موازی‌کاری دیگر آن کلاس‌ها در مرکز فنی و حرفه‌ای دایر نمی‌شود.

یادگاری‌فرد اضافه کرد: برای افرادی که زیرپوشش بهزیستی یا کمیته امداد هستند یا اینکه ازلحاظ مالی مشکل دارند تسهیلاتی برای شرکت در کلاس آموزشگاه‌های آزاد قرار داده‌شده تا آن‌ها نیز با مشکل روبه‌رو نشوند.