معاون سازمان میراث فرهنگی استان همدان با اشاره به اینکه برجام تنها مربوط به قوه مجریه نبوده و برنامه ملی است، گفت: ظرفیت سمن‌ها برای معرفی دستاوردهای دولت به کار گرفته شود.

به گزارش مرور نیوز، سعید شیرکوند بعدازظهر امروز در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار داشت: عدم ارائه گزارش به معنای انجام نشدن کار نیست از این رو انتظار می‌رود دبیرخانه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان گزارشات اقدامات انجام شده را به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه رتبه همدان به سبب عدم ارائه گزارش تا مهر ماه امسال پایین بود، اظهار داشت: خوشبختانه کارکرد استان همدان در زمینه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خوب بوده و قطعا در ارزیابی‌هایی که صورت می‌گیرد تمامی این موارد لحاظ می‌شود.

شیرکوند با بیان اینکه گزارش‌های غیرواقعی نبوده و واقعی مسائل مطرح شود، گفت: سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها ظرفیتی در کشور است که از آن به خوبی استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این تشکل‌ها می‌تواند بازوی دولت بوده و از ظرفیت‌ آنها در زمینه‌های مختلف استفاده کرد، گفت: برخی تریبون‌ها اگر نقش تخریبی را درباره دستاوردهای نظام ندارد ولی همراهی لازم را ندارند و اقدامات انجام شده را منعکس نمی‌کنند.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی همدان با اشاره به اینکه برخی بر این باورند که برجام تنها مربوط به قوه مجریه است، گفت: مسائل معیشت و اقتصاد مردم تنها مربوط به دولت نیست و همگی با آن درگیر هستند و از این رو برجام برنامه ملی بوده و مربوط به یک دولت نیست.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت تشکل‌های مردمی در راستای برنامه‌های مختلف استفاده کرد، تصریح کرد: بلندگوهای زیادی به صدا درآمده که می‌گویند دولت کاری نکرده است و ظرفیت تشکل‌ها می‌تواند این مسئله را جبران کند.

شیرکوند با اعلام اینکه ظرفیت سمن‌ها برای معرفی دستاوردهای دولت، نظام و اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود، اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت به عنوان یک طرح ملی با وجود تنگناها و مشکلات مالی توسط دولت اجرایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه سمن‌های خوبی در استان همدان وجود دارد که می‌توان از ظرفیت آنها به درستی استفاده کرد، عنوان کرد: تشکل‌ها بازوی دولت هستند که باید از این حوزه برای معرفی دستاوردهای نظام استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این جلسه گفت: سه طرح گردشگری همدان به مبلغ 10 میلیارد تومان به صندوق توسعه معرفی شده که یکی از طرح‌ها به مبلغ 7 میلیارد تومان به زودی پرداخت می‌شود.

علی مالمیر اظهار داشت: براساس بازدید صورت گرفته قرار است 4 میلیارد تومان برای طرح مروارید غلطان قبل از عید تخصیص یابد.