فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک گفت: معلمان و مسئولان زندگی ایرانی و اسلامی را در بین مردم ترویج کنند.

به گزارش مرور نیوز ، محمدرضا رضایی ظهر امروز در همایش آشنایی با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان مرکزی که در مدرسه نمونه حاج کاظمی کلانشهر اراک برگزار شد با اشاره به اهدف برگزاری این همایش اظهار داشت: اهداف اصلی ما از برگزاری این مراسم افزایش بینش و بصیرت بسیجیان فرهنگی فعال است تا با همکاری آنها بتوانیم به اهداف از پیش تعیین‌شده دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: مهم‌ترین نیاز مسئولان و نخبگان هر کشور برای پیشرفت داشتن بصیرت سیاسی و غافل نشدن از توطئه دشمن است. یکی از شاخص‌های مهم دیگر در این زمینه آگاه بودن از توطئه دشمن و روحیه انقلابی‌گری و عملی کردن اقتصادمقاومتی است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: معلمان به مانند فرماندهان دوران جنگ افراد را از اهداف دشمنان آگاه می‌کنند. فرهنگیان بایستی امروز با بصیرت و دانش خود دانش‌آموزان را تربیت کنند.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ زندگی ایرانی اسلامی در بین همه اقشار اضافه کرد: همه معلمان و مسئولان باید طبق گفته و منویات مقام معظم رهبری زندگی ایرانی و اسلامی را در بین مردم ترویج کنند.

رضایی با تاکید بر نقش ولایت در رشد و تعالی جامعه اسلامی گفت: با وجود رهبری شایسته و آگاه و بصیر توانسته‌ایم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم و این سعادتی است که هیچ کشوری سعادت داشتن رهبری مانند مقام معظم رهبری را ندارد.

وی افزود: از بسیجیان فرهنگی این انتظار می‌رود که روی اقدامات راهبردی و اثربخش متمرکز شوند، با توجه به پیچیدگی و نوع فعالیت‌های گسترده بسیج، انتظار داریم نقش بسیج در اقدامات اثرگذار روز به روز بیشتر شود و بسیج در مسیر انقلاب با سرعت بیشتری حرکت کند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: رسالت آموزش و پرورش توسعه پرورش انسان‌ها در ابعاد مختلف است که در این زمینه معلمان نقش بسیار اثرگذاری دارند از این‌رو می‌بایست در پرورش نسلی بالنده و پویا تلاش کنیم و در این زمینه به وظایف خود به خوبی جامه عمل بپوشانیم.

رضایی ادامه داد: اگر خواستار نسلی بالنده هستیم باید به مسئولیت‌های خود به خوبی عمل کنیم و برای برخی مسائل مهم به صورت علمی و پژوهشی وقت بیشتری را صرف کنیم.

وی بیان کرد: همه آحاد مردم باید در عملی کردن اقتصادمقاومتی گام عملی بردارند و تنها منتظر این باشند که دولت در این زمینه اقدامی عملی انجام دهد تحقق این مهم همکاری دسته جمعی می‌طلبد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک با اشاره به نقش آموزش و پرورش در اقتصاد مقاومتی گفت: بحث اقتصادمقاومتی که این روزها در جامعه مطرح است موضوع جدیدی نیست و مقام معظم رهبری نیز تاکنون در مقاطع مختلف و سالیان متمادی است که بر این موضوع تأکید داشتند و اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی، اتحاد و انسجام در بین همه اقشار، رشد علمی و حفظ استحکامات درونی و بیرونی ازجمله احتیاجات و ضروریات یک کشور است.

رضایی ادامه داد: عنصر کلیدی این است که اقتصاد مقاومتی بتواند از حرکت رو به رشد کشور حمایت کرده و پشتیبانی کند، در واقع اقتصاد مقاومتی، اقتصاد غیر وابسته به اقتصاد سرمایه‌داری غرب است که مقام معظم رهبری آن به عنوان یک الگو نه تنها برای کشور ایران بلکه الگویی برای همه مستضعفین و کشورهای مسلمان معرفی می‌کنند.