معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در طرح زمستان امسال ١۶۴ نفر مسافر گرفتار در برف توسط راهداری این استان اسکان داده شدند.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، محمد مشتری اظهار کرد: این مسافران عبوری از استان که در جاده‌ها دچار مشکل شده بودند، توسط عامل راهداری اسکان داده شدند.

وی افزود: در طرح زمستانه امسال تعدادی از خودروهای سبک و سنگین که در شرایط برف در جاده‌ها به علت نداشتن زنجیر چرخ گیرکرده بودند راهداران نسبت به جابجایی و هدایت مسیر اقدام کردند.

مشتری همچنین با اشاره به اینکه شن و نمک برای استفاده در جاده‌ها به میزان لازم تأمین‌شده است، گفت: تاکنون پنج هزار و ۴۵۶ تن شن و نمک در جاده‌های استان مورد پاشیده شده تا ایمنی ترددهای مسافران عبوری از استان تأمین شود.

وی برف‌روبی جاده‌ها به طول ۶ هزار و ٧۵۴ کیلومتر را از دیگر اقدامات انجام‌شده در طرح زمستانه امسال عنوان کرد.

مشتری افزود: در دو ماه گذشته نصب تابلوهای اطلاعاتی به مساحت ٨۰ مترمربع، نصب نیوجرسی در طول ١۰۰ کیلومتر، نصب گاردریل به طول ۵۰۰ کیلومتر و انجام خط‌کشی به طول ١۵۰ کیلومتر انجام‌شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در دو ماه گذشته برای تأمین ایمنی ترددهای جاده‌ای، شیارهای لغزنده به طول ٨۵ کیلومتر در طول محورهای استان اجراشده است.