معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: در 9 ماهه اول سال جاری بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه ملی رصد، تاکنون بیش از 25هزار شغل در استان فارس ایجاد شده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس یدالله رحمانی در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان این که این میزان ایجاد اشتغال متناسب با ظرفیت و توان بخش دولتی و خصوصی استان نیست و می بایست مدیران مربوط در این راستا برنامه ریزی جامع تری داشته باشند، اظهار داشت: بایستی سایر دستگاه های اجرایی نیز اطلاعات مربوطه را در سامانه ملی رصد ثبت کنند تا بتوانیم ارزیابی دقیق تری از موضوع داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دوماهه پایانی سال به منظور بررسی همه جانبه مشاغل ایجاد شده در استان بر اساس شیوه های علمی و با انتخاب نمونه ها که حداقل دو برابر سال گذشته خواهد بود راستی آزمایی ونتایج آن اعلام خواهد شد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: مشارکت بانک های استان در ایجاد اشتغال خوب بوده است که می بایست این روند شدت بیشتری داشته باشد تا از تمامی توان و قابلیت های نظام بانکی استان در راستای ایجاد شغل و حمایت از شغل های موجود استان بهره گیری شود.

رحمانی اظهارداشت: با اقدامات و پیگیری های همه جانبه دستگاه های اجرایی و اقتصادی استان و با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از یک هزار و 300 طرح اشتغال زایی استان در شهرستان های استان شناسایی شده و طرح توجیهی و فنی و اقتصادی آن ها تهیه شده است که منتظر دریافت تسهیلات از بانک های استان می باشند.

وی با تشکر از اقدامات خوب و موثر ادارات کل کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان در پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال برای کارجویان تحت پوشش در ۹ ماهه سال جاری، گفت: تشکیل کارگروه های مختلف و موازی و برگزاری جلسات زیاد در ادارات کل و سازمان های استان به تنهایی شغل ایجاد نمی کند؛ بلکه وقت گذاشتن لازم به منظور شناسایی قابلیت ها و پتانسیل های مناطق مختلف استان و هدایت کارجویان و حمایت همه جانبه از آن ها جهت بهره مندی از این قابلیت ها و پیگیری مصوبات کارگروه ها در جهت ایجاد اشتغال شاید مهم تر باشد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس ادامه داد: در طرح تکاپو پیش بینی های خوبی در جهت ایجاد اشتغال در زمینه های مزیت دار استان در بخش های گردشگری و فناوری اطلاعات دیده شده که ورود دانشگاه ها و مراکز علمی و محققین مرتبط می تواند در اجرای آن بسیار موثر بوده و کارآمدی طرح را به دنبال داشته باشد.

رحمانی ادامه داد: در اجرای این طرح بایستی وارد مرحله هدف گذاری کمی، به تفکیک مناطق مختلف جغرافیایی و ریز فعالیت ها در بخش گردشگری و فناوری اطلاعات و پیگیری عملیاتی کردن این اهداف شویم.

وی افزود: طرح و برنامه ریزی کمی اهداف بلندمدت و کوتاه مدت در تمامی طرح های در حال اجرای استان در جهت ایجاد اشتغال مورد توجه مدیران مرتبط باشد تا امکان نظارت و ارزیابی دقیق تر آن فراهم شود.

در این جلسه که اعضای ثابت و نمایندگان دستگاه های اجرایی، اقتصادی و مدیران بانک های استان فارس حضور داشتند، طرح اکوسیستم اشتغال استان نیز مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم جهت بررسی و اجرای این طرح نیز اتخاذ شد.