استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزون بر 100 واحد راکد و نیمه‌فعال در بخش‌های مختلف صنعت، گردشگری و کشاورزی با اختصاص بیش از 900 میلیارد ریال تاکنون به چرخه تولید و فعالیت مجدد بازگشته‌اند.

به گزارش مرور نیوز، «سیدموسی خادمی» که در دور دوم سفرهای کاروان تدبیر و امید از برخی طرح‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی و گردشگری در شهرستان‌های بویراحمد و دنا بازدید کرد، افزود: از مجموع 160 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیصی برای احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی و صنعتی در کشور، سهم استان کهگیلویه و بویراحمد 4050 میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: 15 مورد از این واحدها در کهگیلویه و بویراحمد به طور کامل راکد و مابقی نیز نیمه فعال بودند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف را رویکرد و راهبرد اصلی دولت تدبیر و امید هم‌چنین مدیریت اجرایی کهگیلویه و بویراحمد دانست و خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی در امر اقتصاد باید زمینه را برای جذب بیشتر سرمایه‌گذار در این استان فراهم کنند.

خادمی با بیان این‌که یکی از موانع جدی در امر سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویر احمد وجود برخی معارضات اجتماعی و دخالت‌های بی‌جا در این راستا است، تصریح کرد: باید دستگاه قضایی، فرمانداران و سایر نهادهای نظارتی در این استان به این موضوع ورود و با افراد خاطی برخورد کنند.

وی یکی از راهکارهای کاهش بیکاری را توجه به امر سرمایه‌گذاری و کمک گرفتن از بخش خصوصی دانست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد برخورداری از تولیدات متنوع کشاورزی، باغی، ماهیان سرد آبی، دام و طیور، صنایع‌دستی و بومی، داشتن جاذبه‌های کم نظیر گردشگری به‌ویژه اکوتوریسم، گیاهان دارویی نادر، برخورداری از معادن و ذخایر معدنی را از مهم‌ترین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان عنوان کرد.

خادمی از غار زیبا و شاهکار طبیعی «ده‌شیخ» در بخش پاتاوه شهرستان دنا بازید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری و فراهم کردن زیرساخت‌ها و معرفی این غار به هموطنان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در استان باشد.

وی بر ضرورت رفع موانع و حمایت قاطع مجموعه مدیریتی و متولیان امور اقتصادی با سرمایه‌گذار این طرح تأکید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از طرح تفریحی گردشگری غار «ده‌شیخ» با تشریح برخی ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص این غار در بخش پاتاوه خاطرنشان کرد: طرح زیباسازی، احداث جاده دسترسی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اسکان و رفاه گردشگران در این منطقه ویژه گردشگری در حال اجراست.

خادمی با بیان این‌که حمایت از سرمایه‌گذاران رونق، اشتغال و توسعه در مناطق مختلف استان را به‌دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: راه‌اندازی فاز نخست این غار و ساخت و ایجاد کمپینگ اقامتی و زیرساخت‌های لازم در پایین‌دست این افزون بر 100 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

وی یادآور شد: که فاز نخست این طرح اقتصادی نیز دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد که افزون بر 100 نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.

به گزارش ایسنا، این غار یکی از جاذبه‌های توریستی و جذاب در کهگیلویه و بویراحمد است که در دو کیلومتری روستای ده‌شیخ و در 35 کیلومتری شهر توریستی سی‌سخت و 55 کیلومتری یاسوج مرکز این استان قرار دارد.