مدیر‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: از تصویب طرح بازسازی کاخ جهان‌نما در ابتدای ورودی تفرجگاه چهارباغ اصفهان در شورای عالی سازمان میراث فرهنگی کشور تصویب شد.

به گزارش مرور نیوز، فریدون اللهیاری با بیان اینکه طرح بازسازی کاخ جهان‌نما در اصفهان تصویب شد، اظهار داشت: این کاخ زیبا و منحصر به فرد که چشم‌اندازی زیبا از تفرجگاه چهارباغ را در عصر صفوی ارائه می‌کرد، در دوران حکومت ظل السلطان در عصر قاجار به عمد تخریب شد.

وی افزود: کار کاوش برای یافتن پایه‌های آن با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، اداره‌کل میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان از بیش از 2 سال قبل آغاز شد، بنابراین بر‌اساس این کاوش‌ها توانستیم پایه‌های این کاخ که در زیر‌خاک مدفون شده بود را کشف کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان بیان کرد: با توجه به مستندات تاریخی و همچنین یافته‌های باستان‌شناسی طرح بازسازی این کاخ توسط مشاور تهیه و پس از بررسی‌های به عمل آمده، در شورای فنی اداره‌کل میراث فرهنگی استان طرح باز‌سازی به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و براساس روال اداری طرح‌های میراثی، این طرح برای بررسی و تصویب نهایی به شورای عالی فنی معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور با حضور معاون میراث فرهنگی کشور، کارشناسان ارشد این حوزه، مدیر‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان و معاون میراث فرهنگی این اداره‌کل ارسال و سپس این طرح پس از بررسی‌های کارشناسی به تصویب رسید.