سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه در منابع اسلامی، آموزش به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر تلقی می‌شود گفت: درحال‌حاضر، آموزش‌های مدرن برای کارکنان تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد در کارگاه آموزشی آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی و خطر جریان‌های تکفیری ویژه مدیران و کارشناسان فرهنگی هرمزگان اظهار داشت: در دهه 60، آن‌گونه که باید سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به آموزش اهمیتی قائل نبود و بخش عمده مشکلات نیروهای قدیمی در آن بازه زمانی به دلیل عدم ارائه آموزش‌های لازم به آنان بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش‌های مدرن برای کارکنان تبلیغات اسلامی ارائه می‌شود بیان‌داشت: در حوزه‌های مدیریت رفتار سازمانی، مباحث عقیدتی و معارف اسلامی، شناخت نحله‌های انحرافی و عرفان‌های نوظهور، فضای مجازی نیاز به آموزش داریم.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: این اداره‌کل با هدف آگاهی‌بخشی و ارتقای سطح علمی کارکنان برای مقابله با توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه پرسنل کرده که امید است این دوره آموزشی دو روزه نیز مثمر ثمر واقع شود.

رونمایی از کتاب "تلی‌بافی هرمزگان"

علیر‌ضا درویش‌نژاد در مراسم رونمایی از کتاب "تلی بافان هرمزگان " با بیان اینکه هرمزگان از ظرفیت‌های بالایی در حوزه نشر و تالیف و نویسندگی برخوردار است اظهار داشت: رونمایی‌های متعدد از کتاب‌‌ها و تالیفات در هرمزگان نشان از این دارد که باید سطح و کیفیت حمایت‌های را بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه تالیف رسمی و نشر در هرمزگان بیش از 300 سال قدمت دارد، بیان‌داشت: به دلیل غنای بالای فرهنگی در استان، شاهد آن هستیم که آثار خلق شده در شهرستان‌های مخلتف استان درست است که تماما از یک ساختار و محتوای اساسی و عمومی پیروی می‌کنند اما در شاخ و برگ و مبحث زیباشناختی هر کدام وضعیت خاصی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان تصریح‌کرد: در این اداره کل با تمام توان و ظرفیت‌ها از نویسندگان هرمزگانی حمایت کامل و جامع می‌کنیم و نویسندگان استان در اولویت حمایت‌ها هستند.

گفتنی است،"تلی‌بافی " یا "خوس بافی "صنعتی دستی است که از دیرباز تاکنون در هرمزگان رواج داشته و دارد.

شعرخوانی هرمزگانی‌ها در نمایشگاه کتاب

شب شعر ویژه شاعران و ترانه‌سرایان هرمزگانی، با حضور محمدعلی بهمنی و راشد انصاری در بخش جنبی نمایشگاه کتاب هرمزگان برگزار شد.

این شب شعر که دومین شب شعر برگزار شده در نمایشگاه کتاب استانی هرمزگان در این دور است، میزبان بیش از 10 شاعر هرمزگانی در سبک‌های کلاسیک و نو بود که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

علاوه بر راشد انصاری طنزپردار مشهور هرمزگانی و محمدعلی بهمنی غزل‌سرای نام‌آشنای کشور، مسلم محبی، فهمیه نظری، هاجر مهدی‌حسینی، بلقیس بهزدای، محبوبه اسماعیلی، ناصر رزمجو، امیرحسین والا، لیلا عبادیان، زیبا ذاکری، فرزانه فرخی‌نژاد و جواد ضمیری نیز در این شب شعر، شعرخوانی کردند.

پربازدیدترین روز چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان رقم خورد

علیرضا درویش نژاد اظهارداشت: از ابتدای کار نمایشگاه تا کنون روزانه به طور متوسط 50 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید داشته اند و مردم در مجموع بالغ بر پنج میلیارد و 300 میلیون ریال یارانه خرید کتاب را دریافت کرده اند.

وی بیان‌داشت: با توجه به اینکه تنها یک روز از مدت زمان برگزاری چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان باقی‌مانده به علاقه‌مندان توصیه می‌کنیم از این فرصت برای تهیه کتاب‌های مورد نیاز خود استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: در روز جمعه اول بهمن ماه بیش از 60 هزار نفر از مردم استان از نمایشگاه کتاب هرمزگان بازدید کردند.

گفتنی است، در چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان بیش از 66 هزار عنوان کتاب عرضه شده که با توجه به یارانه اختصاص داده شده، این کتاب‌ها با 30 درصد تخفیف به فروش می‌رسد.