درپی حادثه ناگوار آتش سوزی و فرو ریختن مجتمع تجاری پلاسکوی تهران، کارگروه ایمنی ساختمان های استان اصفهان تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، استاندار اصفهان در اولین جلسه این کارگروه گفت: وظیفه نهاد مذکور را بررسی ساختمان ها و بناهای موجود استان از لحاظ وضعیت ایمنی در ظرف سه ماه آینده ذکر کرد .

زرگرپور اظهار داشت: این کارگروه ایمنی استان اصفهان باید اطلاعات لازم را در خصوص بناهای فاقد ایمنی در استان گرداوری و از طریق اخطار به مالکین و نهایتا اعمال قانون از رخ دادن حوادثی مانند ساختمان پلاسکوی تهران جلوگیری کند.

وی اعضای این کارگروه را شهرداری ها، آتش نشانی، اداره کل راه و شهرسازی، قوه قضاییه و سازمان نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد.

استاندار اصفهان در ادامه مشکلات و حوادث احتمالی ساختمان ها را در پنج بخش دسته بندی کرد و گفت: ساختمان ها ممکن است به علت فرسودگی،رعایت نکردن استاندارهای ایمنی در هنگام ساخت، عدم ساخت در مکان مناسب، مجهز نبودن به تجهیزات ایمنی و آتش نشانی و استفاده برای کارهای مخاطره آمیز مثل کار با مواد شیمیایی و یا قابل اشتعال دچار حادثه شود.

وی افزود: کارگروه ایمنی ساختمان باید با پارامترهای بالا به سنجش ایمنی ساختمان ها بپردازد.

استاندار اصفهان در ادامه این جلسه با اشاره به مبحث 22 مقررات ملی ساختمان ( بازرسی 10ساله ساختمان تو سط نظام مهندسی ساختمان) گفت: استان اصفهان برای اولین بار در کشور این طرح را اجرایی می کند.

وی اظهار داشت: با اجرا شدن این طرح ساختمان ها باید هر 10سال یکبار توسط نظام مهندسی از لحاظ فنی بازرسی شود و اگر مشکلاتی از لحاظ ایمنی دارند قبل از آنکه حادثه ای اتفاق بیافتد بر طرف شود

زرگر پور گفت: این موضوع با توجه به ساخت بناهای بلند مرتبه ی زیاد دراصفهان بسیار مهم است.

استاندار اصفهان در پایان ضمن ابراز تاسف از حادثه ساختمان پلاسکو در تهران افزود: این حادثه بسیار تلخ و جانکاه است و باید استان اصفهان ضمن درس گرفتن از این اتفاق به دنبال جلوگیری از وقوع این دست حوادث در استان باشد.

این جلسه با حضور استاندار ،معاونان استاندار، دادستان استان اصفهان ، مدیرکل راه و شهرسازی استان، نمایندگان آتش نشانی، رییس نظام مهندسی ساختمان و جمعی از فرمانداران و شهرداران و روسای شورای شهر شهرهای بزرگ استان تشکیل شد.