معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: بحث آنفلوآنزای پرندگان در ستاد بحران بررسی شد و دامپزشکی و محیط زیست اعلام کرده اند که در استان نشانه هایی مشاهده نشده است.

به گزارش مرور نیوز، "حمید ذکاءاسدی" صبح امروز سوم بهمن ماه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با اشاره به حادثه پلاسکو و شهادت آتش نشانان اظهار کرد: این مسائل اهمیت تقدم پیشگیری بر درمان را نشان می دهد.

وی با اشاره به عدم انجام پلاک گذاری دام در جنوب استان افزود: پلاک گذاری دام هزینه خیلی کمتری نسبت به درمان بیماری های دام و در پی آن بیماری های مشترک بین انسان و دام است و دامپزشکی وظیفه دارد کار پلاک گذاری را انجام داده و سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه مسوول هستند.

ذکاءاسدی تصریح کرد: شورای تامین استان و نیروی انتظامی مشی راهبردی و جلوگیری از دادن تلفات مردمی را در پیش گرفته است.

وی تاکید کرد: باید روی باندهای بزرگ و سازمان یافته قاچاق سوخت به خارج از مرزها کار کرده و با تبادل اطلاعات با دیگر استان ها بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

معاون استاندار کرمان اعلام کرد: بحث آنفلوانزای پرندگان در ستاد بحران بررسی شد و دامپزشکی و محیط زیست اعلام کرده اند که در استان نشانه هایی مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا، افزود: نیاز به واردات قانونی داریم و باید بتوانیم طبق قانون واردات انجام بدهیم.

ذکاءاسدی تصریح کرد: قرار است بسیج نیز در بحث مبارزه با قاچاق کالا وارد شود و با این کار می توانیم به طور گسترده تر عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق جای هیچ بحثی نیست زیرا با سلامت مردم سرو کار دارد، بیان کرد: باید ارائه مسائل آموزشی به مردم را ادامه دهیم که بدانند استفاده از دارو و مواد آرایشی بهداشتی قاچاق چه عوارضی به دنبال دارد.