مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: 985 نفر از زندانیان خراسان‌جنوبی در 9 ماهه امسال در قالب 47 دوره، آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

به گزارش مرور نیوز، حسین خوش آیند امروز (سوم بهمن) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در بین زندانیان با هدف اشتغالزایی متناسب با نیازهای بازار کار در راستای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و توجه آنها به توانایی‌های ذاتی و ایجاد عزت نفس در بین این قشر اجرا شده است.

وی افزود: از 985 نفر مددجوی زنداهای خراسان جنوبی که آموزش‌های مهارتی را فراگرفته‌اند 169 نفر زن و 816 نفر مرد هستند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای در راستای انجام رسالت سازمانی خود با برنامه‌ریزی و رویکرد جدید تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا با ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم کردن زمینه اشتغال موجبات بازگشت و توانمندسازی زندانیان به جامعه را فراهم کند.

خوشایند با اشاره به وجود بسترهای فراوان استعدادیابی زندانیان تصریح کرد: ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیاری در بین زندانیان وجود دارد و از طریق کمک به حرفه آموزی آنها برای توانمندسازی و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه میسرخواهد شد.

وی ادامه داد: اشتغال و حرفه‌آموزی در بین زندانیان باعث تربیت نیروی متخصص خواهد شد و دغدغه زندانیان برای یافتن شغل پس از آزادی را کم خواهد کرد و این مساله باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان‌جنوبی یادآور شد: در صورت بی‌توجهی به این مهم همچنان شاهد بروز و تکرار جرم در بین بیکاران مستعد بزهکاری خواهیم بود.

خوشایند با اشاره به اینکه داشتن مهارت در فرد زندانی ضمن ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، منجر به تقویت شخصیت و توجه به استعدادها و توانایی های درونی و فردی می‌شود. اظهارکرد: این امر زمینه را برای ایجاد جایگاه و منزلت اجتماعی و بازسازی شخصیت تخریب شده فرد زندانی را فراهم می‌کند که مهمترین عامل در پیشگیری از وقوع جرم خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمامی این رشته‌های آموزشی بر اساس سرفصل‌ها و استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اولویت آموزش‌های عملی و توسط مربیان اعزامی از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه آزمون‌های پایان دوره این دوره‌ها توسط آزمون‌گران اعزامی اداره کل اخذ می‌شود، خاطرنشان کرد: گواهینامه‌های مهارت مددجویان پذیرفته شده درآزمون‌ها بدون ذکر نامی از محل آموزش و دقیقاً همانند گواهینامه‌های صادره با کد استاندارد بین‌المللی در مراکز سطح شهر صادر و تحویل مددجویان می‌شود.