مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی گلستان از تخریب 180 دیوارکشی و بنای نیمه کاره بدون حکم دادگاه طی 9 ماه نخست سال جاری در استان گلستان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، اسدالله محتشمی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی 9 ماه نخست سال جاری تعداد 120 مورد از احکام قطعی قلع و قم را اجرایی کردیم.

وی تصریح کرد: قانون حفظ کاربری از سال 1374 مصوب شد که مدیریت امور اراضی استان ها موظف به اجرای قانون هستند.

*180 دیوارکشی و بنای نیمه‌کاره در گلستان بدون حکم دادگاه تخریب شد

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی گلستان درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در استان، ابراز کرد: طبق ماده سه و 10 قانون تدابیر شدیدی را برای افرادی که ساخت و سازهای غیرمجاز انجام داده‌اند اتخاذ کرده است.

محتشمی ادامه داد: افرادی که مبادرت به ساخت و سازهای غیرمجاز می‌کنند در اسرع وقت آنها را شناسایی کرده و ساخت و سازهای آنان را متوقف می‌کنیم و در صورتی که این افراد مجددا به کار خود ادامه دادند به دادگاه معرفی می‌کنیم و دادگاه موظف است که حکم تخریب بنا را صادر کند.

وی با بیان اینکه در 9 ماه نخست سال جاری تعداد 180 دیوارکشی و بنای نیمه‌کاره در گلستان تخریب شد، اذعان کرد: این بناهای نیمه‌کاره بدون حکم دادگاه در تبصره 2 ماده 10 و به دستور دادستانی قلع و قم شد.

* باغدارانی که باغ‌های بالای دو هکتار دارند مجوز ساخت بنای 55 متر‌مربع در دو طبقه می‌دهیم

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه قانون ما شامل خارج از محدوده قانونی شهر و طرح هادی در روستاها می‌شود، گفت: هرگونه ساخت و سازی که قرار است در اراضی کشاورزی انجام شود باید مجوز را از کمیسیون تبصره یک ماده یک دریافت کند.

محتشمی افزود: باغدارانی که برای حفاظت و نگهبانی از باغ خود نیاز به خانه کارگری دارند ضوابطی مشخص شده است و باغدارانی که مجوز دارند و باغشان یک الی دو هکتار است به آنها برای ساخت بنای حدود 40 متر در دو طبقه مجوز می‌دهیم.

وی ادامه داد: باغدارانی که باغ های بالای دو هکتار دارند مجوز ساخت بنای 55 متر مربع در دو طبقه می دهیم که طبقع همکف برای انباری و طبقه فوقانی به عنوان اتاق کارگری استفاده شود.

* هدف از راه اندازی سامانه 131 پیشگیری از وقوع جرم و ساخت و سازهای غیرمجاز است

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی گلستان با تاکید بر اینکه بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز نکنند، یادآور شد: افرادی که بدون مجور اقدام به ساخت و ساز می‌کنند طبق قانون از تدابیر شدیدی برای آنها اتخاذ می‌شود.

محتشمی افزود: شهروندان گلستانی درصورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی می‌توانند با سامانه 131 تماس حاصل کنند این سامانه به مدت دو سال است که راه‌اندازی شده است که به صورت شبانه‌روزی فعال است.

وی هدف از راه‌اندازی سامانه 131 را پیشگیری از وقوع جرم و ساخت و سازهای غیرمجاز عنوان کرد و گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه 131 اطلاعات در راستای تغییر کاربری‌های غیرمجاز کسب کنند و همچنین این سامانه به شهروندان در خصوص ساخت و ساز و نحوه اعطای مجوز مشاوره رایگان می‌دهد.