سمنان - مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به وجود 450 واحد مرغداری در این استان، گفت: 52 واحد از این تعداد دارای منبع تأمین آب مستقل نیستند و این دغدغه ای برای بهره برداران این عرصه است.

به گزارش مرور نیوز، محمد سعیدی بعدازظهر یکشنبه در نشست کارگروه ساماندهی آب مصرفی مرغداری های استان سمنان در استانداری، ضمن بیان اینکه امروز تامین آب در زمره دغدغه های بهره برداران بخش دام و طیور است، ابراز داشت: باید در راستای تامین مستقل آب بهداشتی برای مرغدارای ها اقدامی عاجل صورت داد.

وی افزود: اگر می خواهیم زنجیره غذایی سالم داشته باشید باید تغذیه سالم دام و طیور را در اولویت قرار دهیم لذا تامین آب شرب بهداشتی برای مرغداری ها در زمره عواملی هستند که می تواند در تامین امنیت غذایی نقش آفرینی کند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، گفت: تأمین آب مطمئن برای واحدهای مرغداری بدون آب مستقل امکان پذیر نیست از سوی دیگر تولید محصولات طیور نظیر گوشت و تخم مرغ سالم را در گرو آب سالم از لحاظ فیزیک و شیمیایی و میکروبی صورت می پذیرد پس برای بهبود شرایط فعلی در استان می بایست همراهی همه مسئولان نهادهای ذی ربط وجود داشته باشد.

سعیدی بیان داشت: دسترسی به آب مناسب و مستقل یکی از آیتم های مهم و تأثیرگذار بر تولید و اقتصاد، سلامت تولیدات، کنترل بیماری های واگیردار و مشترک بین انسان و دام نظیر آنفلوآنزای پرندگان است لذا یکی از ضرورت های ایجاد کارگروه تامین آب برای مرغداری های استان می بایست عنایت به همین نکته حیاتی باشد.

کارگروه ساماندهی آب مصرفی مرغداری های استان سمنان به ریاست معاون استاندار سمنان و با حضور مدیران کل دامپزشکی، امور اقتصادی استانداری، آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری، آب و فاضلاب روستایی، سازمان جهاد کشاورزی و مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان تشکیل جلسه می دهد.